به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، محرم جعفری روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مشگین شهر افزود: اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور ، نقشه راهنما ، لوح فشرده معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی برای راهنمایی گردشگران و مسافران نوروزی آماده شده و کیوسک های اطلاع رسانی و راهنمایان گردشگری در مبادی ورودی و خروجی مستقر می شود.
او اظهار کرد: چادرهای خدمات رسانی هلال احمر نیز در ورودی ها و مسیرهای پرتردد برای راهنمایی گردشگران مستقر خواهد شد.
وی با قدردانی از همکاری گروه های مردم نهاد و انجمن های دوستداران میراث فرهنگی با ستاد خدمات سفر شهرستان از اعلام آمادگی آنها برای همکاری در زمینه آماده سازی شهرستان برای استقبال شایسته از میهمانان نوروزی خبر داد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.