به گزارش ایرنا، داور طاعتی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: طرح دادرس با هدف یاد دادن نکات آموزشی و مهارتی پیرامون امداد و نجات اولیه دانش آموزان و آماده کردن آنان برای روزهای سخت و بحرانی در مدارس منطقه اجرا می شود.
وی اضافه کرد: این طرح ملی هر ساله با مشارکت سازمان جوانان هلال احمر با آموزش و پرورش در مدارس اجرا می شود.
وی با بیان اینکه عدم شناخت حوادث و راهکارهای مقابله با عامل آسیب پذیر از جمله مشکلات کشورمان است، افزود: کودکان و نوجوانان از جمله آسیب پذیرترین آحاد هستند و نیاز به برنامه خاص برای کمک دارند، بر این اساس جوانان جمعیت هلال احمر برنامه مدونی را در خصوص آموزش مهارت لازم به دانش آموزان در دستور کار قرار داده است.
وی تصریح کرد: در قالب طرح دادرس که مخفف دانش آموز آماده در روزهای سخت است، دانش آموزان شرکت کننده در فضایی بانشاط به رقابت می پردازند.
وی با اعلام اینکه این طرح در 8 محور به دانش آموزان آموزش داده می شود، گفت: این آزمون با شرکت بیش از400 نفر از دانش آموزان دختر و پسر از شهرستان پارس آباد و بخش های اصلاندوز ، اسلام آباد ، تازه کند، در پایه هشتم مقطع متوسطه دوره اول برگزار شده است.
طاعتی با اشاره به وظیفه مدرسان در هر مدرسه افزود: در هر مدرسه با تشکیل تیم حداقل 14 نفره ، آموزش های لازم به دانش آموزان داده می شود.
پارس آباد مغان در 230 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.
خبرنگار:اسدالله فولادی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7121/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.