به گزارش ایرنا رئیس ناحیه یک آموزش پرورش اردبیل در آئین افتتاح این جشنواره یک روزه گفت: در مرحله اول جشنواره یک هزارو 270 اثر در قالب ارائه طرح های پژوهشی و تحقیقی، مدل، نمایش ، آزمایش و طراحی و ساخت توسط سه هزار و 829 دانش آموز شرکت کردند.
اسماعیل ابراهیمی افزود: بعد از داوری 238 اثر 488 دانش آموز برای مرحله دوم انتخاب و در این جشنواره به نمایش گذاشته شد و آثار راه یافته به مرحله دوم در مسابقات منطقه ای شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به اهداف جشنواره جابربن حیان بیان کرد: کنجکاوی دانش آموزان به شناخت پدیده ها، فکر کردن، شنیدن، گفتن، بیان مقصود، خواندن و نوشتن و حساب کردن از جمله اهداف علمی آموزشی این جشنواره است.
ابراهیمی همکاری با سایر دانش آموزان و شرکت آنها در بازی ها و فعالیت های گروهی را از اهداف اجتماعی و محافظت و استفاده از حواس و حفظ محیط زیست را از اهداف زیستی این جشنواره عنوان کرد.
مدیر ناحیه یک آموزش پرورش شهرستان اردبیل گفت: همچنین برگزاری این جشنواره باعث افزایش توانمندی دانش آموزان و آشنایی آنها با علوم و فناوری های جدید و افزایش سطح خلاقیت آنها می شود تا به مرحله ظهور و شکوفایی برسد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.