به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در بازدید از کارگاه های ساخت و تولید هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه شهید باهنر خلخال افزود: بسیاری از رشته های تئوری مدارس امروزه به بن بست رسیده و جز افزایش تعداد تحصیل کردگان بیکار برای جامعه دانش آموزی و دانشجویی سودی ندارند.
وی با بیان اینکه در نظام جدید آموزش و پرورش کشور تلاش دولت بر توسعه رشته های فنی و حرفه ای در هنرستان ها بنا نهاده شده گفت: جذب فارغ التحصیلان رشته های فنی در بازار کار و حل مشکل اشتغال در بسیاری از مناطق کشور از جمله خلخال از مزایای طرح تشویق دانش آموزان به انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و تحصیل در هنرستان ها است.
وی اظهار کرد: تلاش دولت برای دستیابی به اهداف طرح نظام نوین آموزشی در کشور تحصیل حدود 50 درصد از دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای بوده که این هدف در شهرستان خلخال محقق شده و هم اکنون 47 درصد از جمعیت دانش آموزی خلخال در رشته های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند.
رییس شورای آموزش و پرورش خلخال همچنین با اشاره به محدودیت های اعتباری دولت و کاهش سرانه های دانش آموزی مسوولان آموزش و پرورش و مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای خلخال را به تلاش برای ایجاد منابع درآمدی از محل رونق کارگاه های ساخت و تولید دانش آموزان و ایجاد بازار فروش برای تولیدات ساخت دست دانش آموزان هنرستان های این شهرستان توصیه کرد.
وی برای تامین اعتبار مورد نیاز بروز کردن تجهیزات و امکانات هنرستان فنی و حرفه ای شهید باهنر خلخال قول مساعد داد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.