به گزارش ایرنا ، صفر فتح الله زاده روز سه شنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: چهار هزار و 971 خانوار با هشت هزار و 58 نفر جمعیت زیرپوشش نهاد مقدس کمیته امداد بوده و از انواع مزایای حمایتی این نهاد از جمله حقوق و مستمری ماهانه ، هزینه های تحصیل در مدارس و دانشگاه ها ، درمان ، جهیزیه ، بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی مختلف بهره می برند.
وی گفت: بخشی از اعتبارات هزینه شده از محل کمک های خیرین منطقه تامین شده و در اختیار فقرا و نیازمندان قرار گرفته است.
فتح الله زاده اظهار کرد: برغم تلاش برای خودکفایی و استقلال مالی سالانه 10 درصد از خانوارهای زیرپوشش ، اضافه شدن افراد نیازمند جدید به جمعیت زیرپوشش مانع از خودکفایی کامل جمعیت زیرپوشش این نهاد حمایتی در خلخال شده است.
وی گفت: در حال حاضر پنج هزار و 900 نفر از جمعیت زیرپوشش کمیته امداد امام خلخال در سن سالمندی بوده و نیاز به مراقبت های ویژه حمایتی از جمله درمان دارند و این درحالی است که 2 هزار و 431 زن سرپرست خانوار ، 300 کودک دارای سوء تغذیه و 39 بیمار صعب العلاج از حمایت های خاص این نهاد برخوردار هستند.
فرماندار خلخال نیز در این نشست با قدردانی از تلاش بی وقفه کارکنان کمیته امداد امام در خدمات رسانی به قشر محروم جامعه گفت: کار در این نهاد مقدس سخت بوده و نیاز به روحیه خاصی دارد.
فریدون بابایی با بیان اینکه فقر فرهنگی عامل بیش از 70 درصد از مشکلات اقتصادی جامعه است افزود: حمایت های کمیته امداد امام باید همراه با برنامه های فرهنگی و تشویق خانوارهای زیرپوشش برای خودکفایی و استقلال مالی باشد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.