مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افزایش 50 درصدی اعتبارات منابع طبیعی استان اردبیل در سال جاری نسبت سال گذشته خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، شهامت هدایت به مناسبت هفته منابع طبیعی در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در برنامه ششم توسعه چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان اعتبارات استانی و 6 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به استان اختصاص داشت که نسبت به سال گذشته افزایش 50 درصدی اعتبارات را در استان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در حوزه منابع طبیعی از طرف دولت تدبیر امید حمایتهای خوبی شده است بطوریکه که سهم منابع طبیعی 109 درصد افزایش داشته است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: 2 میلیارد و 600 میلیون تومان ازین اعتبارات جذب شده و مابقی بصورت اسناد خزانه می باشد بطوریکه می توان گفت ده درصد از اعتبارات ملی اختصاص یافته تاکنون جذب شده است.

به گفته وی از ابتدای امسال برای حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی سند تک‌برگی صادر شده و ۸۱ هزار هکتار از این اراضی نیز در استان اردبیل تثبیت مالکیت شده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در سال جاری 132 پلاک تثبیت مالکیت داشتیم که  برای 13 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی سند تک برگی صادر شده و 81 هزار هکتار تثبیت مالکیت انجام شده است.

هدایت در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی گفت: 15 اسفند تا 22 اسفند ماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است  بطوریکه فردا به عنوان روز درختکاری با نواخته شدن  زنگ انفال در مدرسه فدک اردبیل  این هفته آغاز خواهد شد و قرار است به اسم شهدای استان اردبیل سه هزار و 300 نفر هستند یک نهال کاشته شود.

وی در ادامه به افتتاح پنج پروژه در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت : پروژه‌درویش‌چایی سرعین که 70 درصد مطالعات این طرح تمام شده است که یک منطقه بسیار ویژه در مساحت 320 هکتار خواهد برای ایجاد درآمد و توسعه گردشگری شهرستان سرعین به شمار خواهد رفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از ایجاد پارک تولد برای اولین بار در استان خبر داد وگفت: این پارک برای نخستین بار در کشور در شهرستان مشگین‌شهر افتتاح می‌شود و هنگام تولد یک نوزاد یک شناسنامه به والدین وی اعطا شده و یک قطعه زمین در پارک به آنها تحویل داده می‌شود تا با انجام هنگام درختکاری آن را به یک پارک خانوادگی تبدیل کنند
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.