به گزارش ایرنا ، محمد خداپرست روز یکشنبه در نشستی با فرماندار نمین به مناسبت روز جهانی حیات وحش افزود: از این شکارچیان 318 لاشه حیوانات و 20 قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف و ضبط شده است.
او با اشاره به اینکه حفاظت از تنوع زیستی یکی از وظایف مهم محیط بانان و محیط زیست است اظهار کرد: محیط بانان استان در 12 پاسگاه مشغول حراست از محیط زیست و گونه های مختلف جانوری در استان هستند.
وی حیات وحش را امانت نسل های آینده دانست و گفت: با افتتاح کلینیک حیات وحش در استان 200 حیوان آسیب دیده در استان توسط پزشکان این کلینیک مورد تیمار قرار گرفته و دوباره به طبیعت رها سازی شدند.
فرماندار نمین هم در این نشست گفت: حراست از محیط زیست و حیات وحش وظیفه ای ملی و مردمی است و هر کسی باید در قبال محیط زیست کار شایسته و مهمی انجام دهد.
فرهاد عبدالعلی پور افزود: محیط بانانی که از محیط زیست و حیات وحش جامعه حراست می کنند چشم های بیدار و بینا و بازوهایی توانمند برای امانتداری از میراث بزرگ زیست محیطی هستند.
وی اظهار کرد: باید با برنامه ریزی ها و تمهیدات مناسب دست شکارچیان و بر هم زنندگان نظم زیست محیطی را از دامان محیط و حیات وحش کوتاه کنیم.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7120/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.