به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز درختکاری افزود: بسیاری از بلایای طبیعی امروزی که گریبانگیر کشور شده ناشی از بی توجهی به احکام الهی به ویژه کم رنگ شدن اهمیت فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز در جامعه است.
وی گفت: افزایش روزافزون ریزگردها در آسمان کشور بویژه مناطق جنوبی کشور از جمله استان خوزستان نیز بی تاثیر از این بی توجهی ها به درختکاری و توسعه فضای سبز در مناطق مختلف کشور نیست.
او اظهار کرد: در صورت توجه به احکام قرآن از جمله درختکاری که از سوی پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) تاکید شده چنین مشکلاتی گریبانگیر مردم نمی شود.
عباس جعفرزاده ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز در این مراسم از پیش بینی غرس بیش از پنج هزار اصله نهال سازگار با محیط در هفته منابع طبیعی خبرداد و گفت: در صورت ادامه شرایط نامساعد جوی در منطقه و ادامه بارش برف همراه با سوز و سرما غرس نهال با تاخیر و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی انجام خواهد شد.
در آیین روز درختکاری خلخال که در هوایی سرد و برفی و همراه با کولاک برگزار شد مسوولان شرکت کننده چند اصله نهال بر زمین پوشیده از برف و یخ زده محوطه بیمارستان امام خمینی خلخال غرس کردند.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.