به گزارش ایرنا ، هادی ذبیحی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی دامپروری پیشرفته در خلخال افزود: با اجرای طرح اصلاح نژاد دام در دامداری های منطقه گام های بلندی برای کاهش تلفات دام کاهش ، افزایش بهره وری تولید فرآورده های دامی ، رونق اقتصادی دامداران و تشویق متقاضیان و مجریان طرح های بزرگ دامپروری منطقه برداشته شده است.
وی گفت: برای ارتقای دانش و مهارت فنی دامداران و افزایش تولیدات دامی و کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی این شهرستان تلاش می شود.
در کارگاه آموزشی دامپروری پیشرفته 15 نفر دامداران صنعتی و 12 نفر از جوانان و متقاضیان جویای کار در مدیریت جهاد کشاورزی خلخال بمدت سه روز آخرین و جدیدترین روش های دامپروری پیشرفته و اصلاح نژاد دام را فرامی گیرند.
شرکت کنندگان همچنین با جدیدترین مباحث مدیریت واحدهای دامپروری ، اصول تغذیه دام ، کنترل و پیشگیری از بیماری های دام و اقدامات بهداشتی دام و جایگاه ، توسعه عملیات اصلاح نژادی در دام های سبک و سنگین و آمیخته گری نژاد رومانف با نزاد گوسفند مغانی ، آمیخته گری بزهای بومی با نژاد مهابادی و آمیخته گری گاوها بومی با نژاد دومنظوره گوشتی و شیری سمینتال آشنا می شوند.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل با بیش از چهار میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود دو مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.