به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، بارش برف در پانزدهمین روز از آخرین ماه فصل زمستان و پس از گذشت 16 روز از آخرین بارش ها در خلخال و نیز بدنبال 2 روز بارندگی باران و افزایش دما چهره زمستانی به منطقه داده و موجب لغزندگی معابر عمومی این شهر و راههای ارتباطی بین شهری و روستایی شهرستان شد.
رییس اداره هواشناسی خلخال به بارش 3 میلیمتر باران در روز گذشته اشاره کرد و گفت: بدنبال ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه بارش برف از بامداد امروز در این شهر و مناطق تابعه شهرستان آغاز و موجب کاهش دمای هوا شده است.
فرامرز فرض الله پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای فعلی شهر خلخال 2 درجه زیر صفر است که نسبت به زمان مشابه دیروز یک درجه و در مقایسه با گرم ترین زمان روز قبل هشت درجه کاهش نشان می دهد.
محمد قربانی ، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال نیز از بارش برف همراه با کولاک در راههای کوهستانی و گردنه های برف گیر به ویژه گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم این شهرستان خبرداد.
وی گفت: با وجود اینکه این گردنه برف روبی و نمک پاشی شده ولی به علت افزایش شدت بارش برف برای رعایت جانب احتیاط همراه داشتن زنجیر چرخ برای عبور از این گردنه برای خودروهای عبوری از جاده خلخال به اسالم ضروری است.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.