به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز شنبه در نشستی با معتمدین و اهالی روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال افزود: طرح جامع جدید خلخال آماده برای تصویب نهایی در مرکز استان بوده و با توجه به اینکه در این طرح الحاق روستای خوجین به شهر خلخال منظور شده بود به پیشنهاد وی تصویب نهایی طرح منوط به اخذ نظر موافق و یا مخالف اهالی روستای خوجین با طرح جامع جدید این شهر شده بود.
او اظهار کرد: با مخالفت اکثریت اهالی این روستا با این طرح الحاق روستای خوجین به شهر خلخال در طرح تفصیلی و جامع جدید این شهر منتفی شد.
وی با بیان مزایا و معایب طرح الحاق روستای خوجین به شهر ، افزایش ارزش افزوده زمین ، بهره مندی از خدمات شهری شهرداری و حل مشکل آب شرب روستا را از مزایا و افزایش هزینه ساخت و ساز و اخذ پروانه کسب از شهرداری و عوارض پرداختی را در کوتاه مدت از جمله معایب طرح الحاق روستای خوجین به شهر اعلام کرد.
وی گفت: در هر صورت با مخالفت اهالی روستای خوجین با طرح الحاق به شهر تا 10 سال آینده و مدت اجرای طرح جامع و تفصیلی جدید شهر خلخال امکان الحاق روستا به شهر وجود نخواهد داشت.
بابایی با اشاره به وضعیت بد آب شرب این روستا و پوسیدگی بیش از 90 درصدی شبکه آب شرب بدلیل عمر بالای 30 ساله آن افزود: اداره آب شرب این روستا به صورت هیات امنایی در هیچ شرایط قابل قبول نبوده و در اولین فرصت امور آب این روستا باید تحویل شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال شود.
فرماندار خلخال گفت: نوسازی شبکه آب شرب روستای خوجین و بهره مندی اهالی از آب شرب سالم و بهداشتی تنها زمانی امکان پذیر است که شبکه آبرسانی روستا از سوی هیات امنای خوجین تحویل شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال شود تا اعتبار لازم برای اجرای پروژه بهسازی شبکه آبرسانی از سوی فرمانداری به این روستا تخصیص داده شود.
علی علایی ، شهردار خلخال نیز در این جلسه نظر اهالی روستای خوجین را ملاک عمل الحاق این روستا به شهر در طرح جامع جدید خلخال دانست و گفت: با مخالفت اهالی روستا با الحاق به شهر طرح جامع و تفصیلی جدید شهر بودن اضافه شدن روستای خوجین با تغییرات جدید و افزایش حریم و محدوده بزودی پس از تصویب نهایی در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور عملیاتی خواهد شد.
روستای خوجین با چهار هزار نفر جمعیت در 2 کیلومتری از مرکز شهر خلخال واقع شده و اهالی محدودیت در بحث دامداری و افزایش هزینه های ساخت و ساز مسکن را از جمله دلایل مخالفت خود با طرح الحاق به شهر اعلام می کنند.
خلخال در 115 یلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.