به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، حمید لطف‌ اللهیان افزود: عملیات اجرایی این طرح شامل مسیر پیاده روی ، دوچرخه سواری و امکانات رفاهی و تفریحی است که در شورابیل به عنوان منطقه نمونه گردشگری با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه طرح‌ های شهرداری در اولویت سال جاری و سال آینده قرار گرفته است بیان کرد: بیش از 300 میلیارد ریال طرح مشارکتی در مجموعه شهرداری اردبیل در حال اجراست که عمده آن در مجموعه شورابیل می باشد.
شهردار اردبیل از معرفی شورابیل به عنوان قطب گردشگری کشور نام برد و گفت: در مجموعه شورابیل طرح ‌هایی در دست اجراست که بر اساس استانداردهای جهانی و با هدف تامین سلامت شهروندان اجرایی و عملیاتی می شود.
شهردار اردبیل همچنین به آماده فعالیت بودن کارخانه آسفالت و سنگ شکن اردبیل اشاره کرد و افزود: حدود 200 هزار تن لاشه سنگ از معدن های متفاوت از اول مهر تاکنون جمع آوری و به کارخانه حمل شده که از این میزان نزدیک به 90 هزار تن فرآوری شده است.
لطف‌اللهیان گفت: در اولین فرصت عملیات چاله پرکنی در مسیرهای اصلی شهر نیز با استفاده از دستگاه فلکس آغاز خواهد شد .
وی با تاکید بر لزوم آمادگی کارخانه آسفالت و سنگ‌ شکن شهرداری اردبیل با تمام توان برای تولید و پخش آسفالت ، از آغاز فعالیت تولید و پخش آسفالت در اولین فرصت با مساعد شدن شرایط جوی خبر داد.
شهردار اردبیل در مورد وضعیت نامطلوب آسفالت در کلان‌شهر اردبیل گفت: حجم سنگین برف و برودت هوا آسیب جدی به آسفالت وارد کرده است.
وی با بیان اینکه آسفالت ریزی استاندارد و زیرسازی مناسب مدنظر است تصریح کرد: سه کارخانه تولید آسفالت شهرداری با مساعد شدن شرایط جوی آمادگی تولید آسفالت استاندارد را دارد و به ترتیب معابر اصلی و فرعی در دستور کار قرار گرفته است.
شهر اردبیل بیش از جمعیت دارد.
دریاچه شورابیل یکی از جاذبه های طبیعی شهر 500 هزار نفری اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه قدیمی تر از دریاچه ارومیه است.
شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می باشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی زد ولی اوایل دهه 70 با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده است و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می بندد.
این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایق رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است. شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.