به گزارش ایرنا ، میرآرمان واعظی روز یکشنبه در آیین راه اندازی اداره شیلات شهرستان نیر و معارفه رییس این اداره افزود: با توجه به قابلیت ها و جاذبه های گردشگری شهرستان نیر برای پرورش ماهیان زینتی و ایجاد شهرک آکواریوم از سرمایه گذاری قوی استفاده خواهد شد تا م قابلیت ها و جاذبه های گردشگری منطقه را بیش از پیش به مسافران و گردشگران بشناسانیم.
او به تولید 527 تن انواع ماهیان در استان اشاره کرد و گفت: 221 تن ماهی سردآبی و 307 تن ماهی گرم آبی سال گذشته در استان تولید شد.
وی در ادامه از برگزاری جشنواره طبخ غذای آبزیان در نیر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان نیر یکی از شهرستان های مهم در تولید پرورش ماهیان سردآبی از نوع قزل آلاست سال آینده برای شناساندن این قابلیت ها جشنواره طبخ غذای آبزی برگزار خواهد شد.
واعظی همچنین به راه اندازی بازار فروش آبزیان در نیر اشاره کرد و گفت: شناساندن ظرفیت های آبزی پروری نیر در اولویت کاری شیلات استان است.
فرماندار شهرستان نیر هم با اشاره به اینکه شهرستان نیر می تواند قطب بزرگ پرورش ماهیان آبزی پرور باشد گفت: با همت مسوولان می توان این امر را محقق کرد.
مهدی احمدی پرورش ماهی در قفس را بهترین طرح برای اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با حمایت از طرح پرورش ماهی در قفس می توان در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی را ایفا کرد.
در این آیین علی افراشته به عنوان رییس اداره شیلات شهرستان نیر معرفی شد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
شهرستان مشگین شهر با تولید سالانه 2 هزار و 628 تن ماهی رتبه نخست استان اردبیل را در تولید آزیان به خود اختصاص داده و شهرستان های پارس آباد با یک هزار و 700 تن ، اردبیل با 678 تن و خلخال با تولید سالانه 601 تن ماهی به ترتیب در رتبه های دوم تا چهارم استان جای گرفته اند.
بیش از 300 واحد مزرعه و 400 استخر پرورش ماهی در استان اردبیل فعال بوده و چند سد معیشتی نیز در این زمینه بهره برداری شده است.
اردبیل استانی غیرساحلی بوده ولی دارای منابع آبی و استعدادهای بالقوه کشاورزی و آبزی پروری است.
171 مورد قنات ، 45 سد ، پنج هزار و 300 چاه و یک هزار و 636 چشمه در استان اردبیل وجود دارد که می‌تواند نوید بخش افزایش تولیدات در بخش شیلات باشد.
مطالعات انجام گرفته در دشت فتحعلی و سدخدآفرین و سبلان بیانگر این است که می‌ توان با استفاده از قابلیت این فضاها حدود یک هزار تن نیز تولید ماهی در این سدها داشت.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.