به گزارش خبرنگار ایرنا ، اقبال عباسی شنبه در کارگروه ایثار و شهادت استان اردبیل افزود: این 2 شهید گمنام دفاع مقدس قرار است روز سه شنبه از طریق فرودگاه اردبیل وارد این شهر شده و از آنجا طی مراسمی به یکی از مساجد اردبیل منتقل شوند.
وی اضافه کرد: پیکر پاک این شهیدان سه شنبه شب میزبان مردم شهیدپرور اردبیل خواهد بود و دوستداران فرهنگ شهادت و ایثار با شرکت در مراسم شبی با شهدا ضمن زیارت پیکر مطهر شهیدان با آرمان آنها میثاق دوباره خواهند بست.
او گفت: شهدای گرانقدر حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند چراکه با گذشتن از جان، مال و دنیای مادی خویش آرامش و امنیت را برای جامعه ایران فراهم کرده اند.
رییس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این مراسم گفت : از مجموع پیکر مطهر 200 شهیدی که قرار است در ایام فاطمیه در سراسر ایران تشییع و به خاک سپرده شود قرار است که پیکر 2 شهید به استان اردبیل انتقال یابد.
زکی الله خوشبخت افزود : پیکر این شهیدان گرانقدر پس از ورود به فرودگاه اردبیل و برگزاری مراسم شبی با شهداء ، ساعت 9 و 30 دقیقه چهارشنبه از مقابل میدان مصلای اردبیل تا میدان ورزش این شهر بر دوش مردم شهیدپرور منطقه تشییع و از آنجا پیکریکی از شهداء به شهرستان پارس آباد انتقال یافته و پیکریک شهید دیگر دیگر در محوطه دانشگاه رازی اردبیل به خاک سپرده خواهد شد.
اردبیل که به خاطر پیشینه غنی مذهبی و تاریخی خود از گذشته های دور به القاب گرانسنگ مانند دارالارشاد ؛ دارالایمان ؛ دارالامان و دارالعرفان شهرت دارد بیش از سه هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کرده است.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.