به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا(ع) در این آئین که با حضور خانواده های شهدا و مسئولان استان اردبیل برگزار شد، گفت: هرکس لیاقت شهید شدن را ندارد و خداوند انسان های خاصی را برای شهادت انتخاب می کند.
سردار سرتیپ پاسدار محمدتقی اوصانلو با اشاره به جایگاه و عظمت شهدا در نزد خداوند افزود: اگر شهدای گرانقدر دوباره در عالم مادی و ظاهری زنده می شدند باز شهادت را انتخاب می کردند چون تنها را رسیدن به سعادت حقیقی راه ایثار و شهادت است.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه ستون و محور نظام و انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: شهدا پایبندی خود را به ولایت در تمام مراحل زندگی ثابت و ما را به پیروی از ولایت فقیه سفارش کردند.
وی گفت: امروز کشور برای نجات از مشکلات نیازمند افراد انقلابی با روحیه جهادی است که در حول محور ولایت قدم بر دارد و بر مشکلات پیش آمده غلبه کند.
سردار اوصانلو با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که من انقلابی ام و مسئولان از انقلاب غیر محافظانه و با پیشانی باز عمل کنند، افزود: این فرمایش رهبری یعنی اینکه مسئولان روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند.
وی اظهار کرد: اگر در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و مسائل اجتماعی غیر انقلابی حرکت شود و روحیه جهادی وجود نداشته باشد، مسئولان فکر می کنند که مشکلات غیر قابل حل است در حالی که این طور نیست و راه چاره غلبه بر مشکلات انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن است.
وی با اشاره به تحولات منطقه اضافه کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا به دنبال نابودی سوریه، یمن، افغانستان و عراق نیستند بلکه همه آنها بهانه برای نابودی ایران اسلامی است چون انقلاب اسلامی منافع زورگویان و استعمارگران را در جهان به مخاطره انداخته است.
وی گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا هم برای نسل کنونی و نسل‌های بعدی که جنگ و رشادت رزمندگان را ندیدند و هم برای دشمنان کمین کرده که تحمل جمهوری اسلامی ایران را ندارند، بسیار حائز اهمیت است، و این برای جوانان و مردم ایران موجب غرور و سربلندی و برای دشمنان موجب وحشت و پشیمانی از نیت‌ها و طرح‌‎های پلیدشان است.
وی افزود: هرچه امروز داریم در سایه رشادت ، از خود گذشتگی، ایثار و مردانگی شهدای والامقام است و باید همه کاری کنیم که در آن دنیا شرمنده شهدا نباشیم.
شعرخوانی، مداحی، و رونمایی از کتاب شهید غیرت تهیه شده توسط اکبر دهقانی نیا و رامین پوراسکندری از دیگر قسمت های این آئین بود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.