به گزارش ایرنا، سید محمود واعظی چهارشنبه شب در حاشیه نشست هیات ایرانی و آذری در اردبیل در گفتگو با خبرنگاران افزود: روابط سیاسی واقتصادی دو کشور در سه سال اخیر روبه رشد بوده و دو طرف به بهبود مراودات دوجانبه بیش از گذشته علاقمند بوده و اهتمام جدی دارند.
وی از سفر الهام علی اف رییس جمهوری آدربایجان به تهران در دو هفته آینده خبر داده و گفت: این سفر به دعوت دکتر روحانی رییس جمهوری ایران صورت می گیرد.
واعظی بیان کرد: در سه سال گذشته روسای جمهوری دو کشور هفت بار با یکدیگر دیدار کرده اند و این دیدار ها علاوه بر کمک به توسعه روابط دو کشور، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت همکاری های دو جانبه فراهم کرده است.
واعظی با اشاره به ضرورت تسهیل همکاری های بانکی بین دو کشور افزود: رییس کل بانک مرکزی ایران اخیرا به باکو سفر داشته و خیلی از مسائل بانکی که در گذشته مانع سرمایه گذاری وتوسعه تجارت بود با مذاکره دو طرف حل شده است .
او گفت: در جریان سفر وزیر اقتصاد وصنعت جمهوری آذربایجان به اردبیل تصمیم های خوبی در ارتباط با همکاری بخش خصوصی دو کشور گرفته شده و فعالان اقتصادی ایرانی وآذری برای گسترش همکاری های دو جانبه با هم مذاکره خواهند کرد.
وی به نشست هیات های اقتصادی دو کشور دراردبیل اشاره کرد واضافه کرد: گفت و گوها با طرف آذری در این نشست سازنده بود.
به گزارش ایرنا، نشست هیات ایرانی و آذری چهارشنبه شب به ریاست محمود واعظی و شاهین مصطفی اف روسای ایرانی و آذری کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور بدون حضور خبرنگاران در استانداری اردبیل برگزارشد.
وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در جریان سفر به اردبیل در همایش تجاری ایران و آذربایجان شرکت کرده و از طرح های اساسی استان اردبیل ازجمله شبکه پایاب سد خداآفرین ، نیروگاه زمین گرمایی ، آبهای گرم معدنی و نیز از محل اتصال خط ریلی این کشور به شهر اصلاندوز ایران بازدید خواهد کرد.
خبرنگار: یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.