به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) صفر توحیدی افزود: پارسال نیکوکاران حدود 170 میلیارد ریال به مددجویان در استان اردبیل کمک کرده‌ بودند که این رقم امسال به بیش از 178 میلیارد ریال رسیده و افزایش پنج درصدی را نشان می دهد.
وی ازپرداخت بیش از 19 میلیارد و 602 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان و رشد 103 درصدی پرداخت آن نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و اظهار کرد: این افزایش چشمگیر در سایه همکاری‌های گسترده شورای زکات و تبلیغ و ترویج این امر واجب الهی در شهرها و روستاهای استان اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه نیکوکاران امسال بیش از 33 میلیارد ریال صدقه در استان پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: برای تسهیل و تسریع در روند یاری رسانی به اقشار بی‌بضاعت با ساماندهی صندوق‌های صدقات و استفاده از روش‌های نوین الکترونیکی و کد #045*8877* تلاش می شود کمک‌های مردمی را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گیرد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: با هم‌افزایی کمک‌های مردمی می‌توان بخش مهمی از نیازهای خانواده‌های مستمند را بر طرف کرده و آنان را به مرز خودکفایی نزدیک کرد.
توحیدی با بیان اینکه همه نذورات، صدقه، زکات و سایر مساعدت‌های خیران طبق نیات خیرخواهانه آنان در جهت گره گشایی از مشکلات اقشار بی‌بضاعت هزینه می‌شود، افزود: تلاش می شود با شفاف سازی هزینه کرد مساعدت‌های مردمی اعتماد عمومی به کمیته امداد افزایش یابد.
26 هزار و 238 خانوار کمک معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) اردبیل هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.