به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری خلخال افزود: با پرداخت این تسهیلات به صاحبان 255 واحد تولیدی تعطیل ، نیمه تعطیل و یا در آستانه تعطیلی قرار گرفته استان ، زمینه فعالیت دوباره این واحدها فراهم و از بیکار شدن سه هزار و 200 نفر از افراد فعال در واحدهای تولیدی استان جلوگیری شد.
وی همچنین از ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی به تولید کنندگان بخش کشاورزی و نیز ارائه تسهیلات ویژه بانکی با نرخ سود 18 درصد به صنایع توسعه روستایی خبر داد و گفت: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت و حمایت از تولید کنندگان بخش روستایی استان 15 درصد از نرخ سود تسهیلات ، 18 درصد از سوی دولت به عنوان یارانه تامین و تنها سه درصد این تسهیلات از سوی دریافت کنندگان آن به بانک پرداخت می شود.
استاندار اردبیل با اشاره به درخواست مردم خلخال مبنی بر باز نگهداری راه خلخال به پونل در فصول سرد سال و در هر دو حوزه استحفاظی خلخال و گیلان اظهار کرد: استان اردبیل مراتب آمادگی خود را برای راهداری 20 کیلومتر از این جاده در داخل حوزه گیلان اعلام کرده که در صورت موافقت در وزارت راه و شهرسازی این مسیر مورد نیاز مردم خلخال در طول سال باز خواهد بود.
خدابخش ساخت پهباد توسط دانش آموزان روستای نساز خلخال را افتخاری بزرگ برای مردم با فرهنگ این شهرستان دانست و برای حمایت از دانش آموزان این روستا برای تولید انبوه اختراع آنها قول مساعد داد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به حل مشکل بزرگ اشتغال استان نیست و حل این مشکل نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی است مسوولان اجرایی استان را به تعامل ، همکاری و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیز دید مثبت به طرح های اقتصادی فراخواند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.