به گزارش ایرنا ، ولی ملکی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری 170 میلیارد ریال به بخش باغبانی استان خسارت وارد شده که از این مبلغ 130 میلیارد ریال مربوط به شهرستان مشگین شهر است.
وی گفت: مشکل پرداخت نشدن غرامت باغداران و کشاورزان مختص استان اردبیل نیست و تاکنون غرامت باغداران شمال کشور نیز پرداخت نشده و دولت باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد.
او افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان موظف شده از شنبه آینده از محل بدهی صندوق به خسارت دیدگان نسبت به عقد قرارداد جدید بیمه بصورت تهاتری اقدام کند.
رییس صندوق بیمه استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در سال جاری 220 میلیارد ریال خسارت به استان اردبیل وارد شده و تاکنون ریالی غرامت به خسارت دیدگان پرداخت نشده است.
عادل محمدی افزود: در سال زراعی گذشته مجموع خسارت وارده به این استان 170 میلیارد ریال بود که از این مبلغ تاکنون 166 میلیارد ریال پرداخت شده است.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
مشگین شهر در 95 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.