به گزارش ایرنا، هادی ذبیحی روز دوشنبه در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی با امام جمعه خلخال افزود: از 293 هزار هکتار اراضی خلخال 49 هزار هکتار به کشت و تولید محصولات کشاورزی و باغی اختصاص یافته است .
وی بیان کرد: میزان تولید باغی سالانه این شهرستان 95 هزار تن انواع میوه و میزان تولیدات زراعی نیز 35 هزار تن است که با احتساب تولید دامی آورده سالانه بخش کشاورزی این شهرستان بالغ بر سه هزار میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: از 293 هزار هکتار اراضی خلخال 49 هزار هکتار به کشت و تولید محصولات کشاورزی و باغی اختصاص یافته است.
او گفت: میزان تولید باغی سالانه این شهرستان 95 هزار تن انواع میوه و میزان تولید زراعی 35 هزار تن است که با احتساب تولیدات دامی اورده سالانه تولیدات کشاورزی و باغی این شهرستان بالغ بر سه هزار میلیارد ریال است.
وی گفت : در راستای دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی طرح های مختلفی به مورد اجرا گذاشته شده است که تغییر الگوی کشت، توسعه و ترویج کشت زعفران و بادام زمینی، جایگزینی ارقام مقاو م در برابر سرما، طرح ترویج و کشت گل محمدی با توزیع 80 هزار بوته گل و اجرای طرح یک روستا یک محصول را می توان از جمله این طرح ها نام برد.
ذبیحی گفت: شهرستان خلخال با برخورداری از 40 هزار کلنی زنبور عسل و تولید 600 تن سالانه عسل توانسته برای یک هزار و 200 نفر در این بخش اقتصادی ایجاد اشتغال کند.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال از وارد شدن 960 میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی بر اثر سرما زدگی، سیلاب و خشکسالی خبر داد و گفت : تنها 15 میلیارد ریال از این خسارت سنگین از طریق منابع دولتی جبران شده است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7119/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.