عقیل گل‌محمدی روز یکشنبه گفت: هزینه این تنورهای گازی با لوازم مربوطه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده و در بین اهالی روستاهای مشگین شرقی و ارشق که فاقد گاز لوله‌کشی است توزیع شده است.

وی افزود:این تعداد تنور گازی به منظور ارتقای ضریب حفاظتی عرصه‌های جنگلی استان با مشارکت جوامع محلی در اختیار روستاییان حاشیه جنگل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از این تعدادی تنور گازی در روستاهای دامنه جنگل‌های ارسباران توزیع شده بود، اظهار داشت: طرح توزیع تنور گازی در سایر روستاهای واجد شرایط منطقه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توزیع این تنورها می توان بخشی از وابستگی روستاییان حاشیه جنگل‌ها را به چوب و هیزم برای پخت نان و انواع پخت و پزهای دیگر تامین کرد.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه هدف از توزیع تنورهای گازی استفاده روستاییان از سوخت فسیلی به جای هیزم و گون در برخی از روستاهای مشگین‌شرقی و ارشق است، اضافه کرد: با اجرای این طرح از تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی جلوگیری می شود.

گل‌محمدی با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از عرصه های طبیعی در بین اقشار مختلف مردم گفت: اجرای این طرح در طول سه سال اخیر با استقبال خوب روستاییان و جایگزین کردن سوخت های فسیلی به جای چوب درختان روبرو شده است.

وی افزود: امیدواریم با تامین اعتبارات پیش بینی شده، این طرح را در همه روستاهای حوزه جنگلی استان گسترش دهیم تا ضمن افزایش سرانه جنگل، روستاییان نیز در توسعه جنگل سهیم باشند.

شهرستان مشگین‌شهر در ۹۰ کیلومتری شمال اردبیل و در دامنه کوه سبلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.