نقی رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که هزینه تولید هر متر مکعب آب شرب روستایی برای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ۱۷ هزار ریال تمام می‌شود، فروش آب به مصرف‌کنندگان روستایی ۱۲۰ تا ۳۰۰ ریال به ازای هر متر مکعب مصرف آب است.

وی اظهارداشت: بدلیل پایین بودن مصرف آب در روستاهای استان بویژه شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان بدلیل استفاده از سایر منابع آبی در دسترس از جمله آب چشمه‌ها و منابع آب‌های سطحی در دسترس ، درآمد حاصل از فروش آب منبع درآمدی مطمئنی برای این شرکت نیست.

رستمی گفت: در حالی در سال گذشته ۱۱۵ میلیارد ریال حقوق به کارکنان این شرکت پرداخت شد، درآمد حاصل از فروش آب در این شرکت ۵۰ میلیارد ریال و هزینه‌های آن ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.
وی دلیل طولانی شدن زمان اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان را پایین بودن اعتبارات تخصیصی ذکر کرد و افزود: امسال پنج میلیارد ریال اعتبار نقدی به این شرکت تخصیص یافته و مابقی اعتبارات بصورت اوراق خزانه با زمان پرداخت ۲ ساله بوده است.
رستمی اظهارداشت: بودجه سالانه برای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ۲۸۰ میلیارد ریال از سوی تهران پیش‌بینی و تنظیم شده و این بودجه با توجه به پایین بودن درآمد شرکت حاصل از فروش آب در هیچ شرایطی محقق و عملیاتی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان هدر رفت آب روستایی استان ۲۹.۵ درصد است، گفت: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی میزان هدر رفت آب روستایی باید سالانه ۱.۵ درصد با اصلاح شبکه‌های آبرسانی کاهش یابد.

معاون برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل همچنین اعلام کرد که برای تامین آب سالم و بهداشتی روستاهای استان ۱۵ مجتمع آبرسانی در حال اجرا و تکمیل  است.

وی به اجرای هشت طرح آبرسانی روستایی در خلخال اشاره کرد و گفت: امسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای این طرح‌ها و نگهداری تاسیسات آبرسانی روستاهای این منطقه هزینه شد.

او با بیان اینکه ۷۸ درصد از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه خلخال از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان بهره‌مند هستند، افزود: ۷۰ درصد از روستاهای این شهرستان زیرپوشش خدمات شرکت بوده و هشت درصد نیز بصورت موردی از جمله کلرزنی آب از خدمات این شرکت برخوردار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.