رییس جمعیت هلال احمر خلخال روز چهارشنبه در جریان برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش آمادگی دانش‌آموزان و مدیران و معلمان در رویارویی با حادثه زلزله و با شعار مدارس ایمن و جامعه تاب‌آور از اهداف برگزاری این مانور است.
حجت‌الاسلام عبدالاحد بابایی با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین مانورهایی به عنوان تمرین چگونگی رویارویی با حوادث قهری واقعی در کاهش آسیب و تلفات حوادث طبیعی افزود: انتظار از دانش‌آموزان برخورد واقعی با این گونه مانورها برای تمرین مواجهه با بحران واقعی زلزله است.
وی با بیان اینکه اتفاقات طبیعی همچون زلزله دور از انتظار نیست، اظهارداشت: با توجه به هزینه‌های سنگین جانی و مالی که زلزله در مناطق مختلف کشور برجای می‌گذارد، آمادگی رویارویی با این پدیده همراه با راهکارهای پیشگیرانه و اجرای مانورهای درست می‌تواند در کاهش این هزینه‌ها موثر واقع شود.
او گفت: در این مانور راه‌های آمادگی ، مقابله ، نحوه برخورد اولیه با این حادثه قهری و چگونگی امداد رسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر آموزش داده می‌شود.

وی افزود: طبیعت زلزله تخریب است و هدف اصلی برگزاری چنین مانورهایی حفظ جان و سلامتی افراد در مقابل این بلای طبیعی و نیز حفظ اموال و دارایی‌های مردم بوده و تا زمانی که اجرایی این گونه مانورها از سوی دانش‌آموزان جدی گرفته نشود نتیجه مطلوبی بدنبال نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام بابایی با بیان اینکه قرار گرفتن خلخال روی گسل زلزله لزوم ایمن‌سازی مدارس و آمادگی در مقابل وقوع زلزله را ضروری کرده، گفت: کاهش میزان خسارات زلزله در مناطق مسکونی روستایی که طرح‌های مقاوم‌سازی مسکن را اجرا کرده‌اند حاکی از اهمیت این موضوع است.
در این مانور که در دبیرستان شهید بهشتی خلخال برگزار شد، سناریوی زلزله پرقدرت اجرا و دانش‌آموزان با نحوه پناه‌گیری در نقاط امن و بی‌خطر ساختمان مدرسه و نیز چگونگی کمک به همنوعان حادثه‌دیده در زمان وقوع زمین لرزه آشنا شده و مصدومان فرضی حادثه نیز پس از امدادرسانی اولیه در محل حادثه توسط آمبولانس‌های مستقر به چادرهای امدادی هلال احمر و بیمارستان انتقال یافته و همچنین عملیات اطفای حریق توسط ماموران ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری با موفقیت اجرا شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.