بر اساس آمارها ۶۴۰ بیمار کلیوی در استان اردبیل دیالیز می‌شوند که ۱۵۰ نفر از آنها منتظر عمل پیوند کلیه برای نجات از فرایند سخت دیالیز هستند.

دکتر قدرت اخوان اکبری روز یکشنبه در جریان بازدید معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل از مرکز خصوصی دیالیز اردبیل افزود: بار مراجعین به بخش دیالیز بیمارستان‌های دولتی استان در حال افزایش  بوده  و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جهت پاسخگویی مناست به مراجعان ارایه خدمات درمانی تعداد ٩٢ بیمار دیالیزی بیمارستان بوعلی اردبیل را به بخش خصوصی واگذار کرده و  آنها به صورت سه شیفت با هزینه دولتی دیالیز می‌شوند.

وی بیان داشت: با ایجاد بخش پیوند کلیه که از اول سال جاری در اردبیل راه اندازی شده بخش عمده ای از مشکلات درمانی بیماران دیالیزی از جمله پیوند کلیه مرتفع شده و تاکنون ١٠ پیوند کلیه موفقیت‌آمیز در استان صورت  گرفته است.

 اخوان اکبری گفت: از ایجاد بخش‌های جدید خصوصی که در  امر دیالیز ورود کنند حمایت می‌شود چرا که با راه‌اندازی آنها بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی بیماران دیالیزی و همچنین بار مراجعان به بیمارستان‌های دولتی کاهش می‌یابد.

 نخستین مرکز خصوصی دیالیز استان اردبیل با فعال شدن ۳۰ دستگاه دیالیز خرداد ماه گذشته  آغاز بکار کرد.

این  مرکز  جزو مراکز مجهز و استاندارد کشوری محسوب می‌شود که نظیر آن در کل کشور بسیار کم بوده و با فرانشیز رایگان برای بیماران دیالیزی ارائه خدمات می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.