سعید شهند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۲۲۰ نفر بدلیل تخلف در حوزه محیط زیست استان شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از تشکیل ۳۶ پرونده تخلفات زیست محیطی و شکار غیرمجاز از اول سال جاری تاکنون توسط اداره حفاظت محیط زیست خلخال خبر داد و گفت: ۱۰ مورد از این پرونده‌ها حقوقی و یا تخریب و تصرف اراضی ملی و ۲۶ مورد نیز مربوط به شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده است.

او اظهارداشت: تعداد ۱۹ مورد پرونده تشکیل شده در حوزه قضایی بخش خورش‌رستم و ۱۷ مورد نیز مربوط به تخلفات صورت گرفته در بخش‌های مرکزی و شاهرود در حوزه قضایی شهرستان خلخال است.

وی گفت: در این مدت هشت قبضه سلاح قاچاق در منطقه کشف و ضبط شده که همه موارد کشف سلاح قاچاق با همکاری ماموران و عوامل اطلاعاتی فرماندهی انتظامی خلخال صورت گرفته است.

وی همچنین افزود: در کنار اقدامات محیط‌بانان در حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی ۱۲ سمن و تشکل غیردولتی مردم‌نهاد زیست محیطی استان به عنوان بازوی توانمند و فعال در حفاظت از محیط زیست حضور دارند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: در طول ۶ ماه نخست امسال  هفت قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و ۲۶ قبضه اسلحه شکاری مجاز از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شده است.
وی  از مردم و دوستداران حیات‌وحش خواست شکایت‌ها و گزارش‌های زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰، یا تلفن ادارات شهرستان‌ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری اطلاع دهند.
استان اردبیل به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی برای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری زیستگاه مستعدی است، در این استان ۳۵۳ گونه جانوری اعم از پرندگان، جانوران وحشی، دوزیستان، ماهیان و مارها در اکوسیستم‌های آبی و خشکی شناسایی شده که این موضوع غنای تنوع زیستی استان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.