فرهاد سبحانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح بهسازی و سنگ‌فرش معابر روستای هشین شهرستان کوثر افزود: برغم محدودیت‌های اعتباری در دولت عملیات اجرایی طرح‌های هادی و بهسازی معابر روستایی در هیچ یک از مناطق این استان متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ طرح بهسازی معابر روستایی در مناطق مختلف این استان بهره‌برداری شد،گفت: برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها شامل زیرسازی ، آسفالت ، سنگفرش و بهسازی معابر روستایی ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
او افزود: در اجرای طرح هادی ۴۲۶ روستای استان با مسیر ۶۳۵ کیلومتری و بیش از ۸۸۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی ، آواربرداری، خاکبرداری و خاکریزی ۶۱۰ هزار متر مکعب زیرسازی و بیش از ۲ میلیون متر مربع روسازی اعم از آسفالت و سنگفرش اجرا شد.
وی از اجرای  ۳۵ طرح هادی روستایی استان در طول سال جاری خبر داد و گفت: بنیاد مسکن در طول چهار دهه فعالیت ، ضمن مطالعه و تهیه طرح هادی برای تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار به تعداد هزار و ۱۷ روستا و ۴۰ مورد روستای زیر ۲۰ خانوار ، طرح بازنگری ۱۷۰ طرح هادی روستاهای با عمر بالای بیش از ۱۰ سال را اجرا کرده است.
او با بیان اینکه اجرای طرح ملی مقاوم‌سازی مسکن روستایی افزایش استحکام بنا و سازه‌های روستاها را در مقابل حوادث طبیعی همچون زلزله بهمراه داشته ، اظهارداشت: برای بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شامل ۵۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ۱۲ سال تلاش شده است.
سبحانی افزود: این نهاد با ارائه تسهیلات بلاعوض و یا کم‌بهره با بازپرداخت طولانی مدت همراه با ارائه مشاوره‌های کارشناسی رایگان و نظارت بر اجرای پروژه‌ها ، تسهیلات یارانه‌دار برای تعمیر ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر کمک کرد.
او گفت: همچنین با ایجاد فضا و سکونت‌گاه‌های مناسب نسبت به صاحب‌خانه کردن اقشار آسیب‌پذیر ، تامین مسکن برای خانواده‌های فاقد سرپناه و کمک به احداث مسکن برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی، خانواده‌های بی‌سرپرست و یا بدسرپرست و خانواده‌های دارای ۲ معلول کمک مالی بلاعوض اقدام شد.
وی احداث هشت هزار و ۵۸۵ واحد مسکونی برای محرومان بی سرپناه و اقشار کم‌درآمد در شهرهای استان اردبیل را گوشه‌ای از عملکرد این نهاد ذکر کرد.
سبحانی اظهارداشت: تاکنون بیش از ۴۹۰ واحد مسکونی از محل کمک‌های مالی حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) برای خانواده‌های محروم و اقشار فاقد سرپناه احداث و ۲ هزار و ۹۵۹ واحد مسکونی ارزان‌قیمت نیز به خانواده‌های بی‌بضاعت و کم‌درآمد تحویل شده است.
او از افزایش سقف تسهیلات بانکی مقاوم سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات در مناطق روستایی ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد پایین و بازپرداخت ۱۵ ساله می‌باشد.
فرهاد شکارچی ، رئیس بنیاد مسکن شهرستان کوثر نیز در این آیین گفت: برای زیرسازی و آسفالت معابر روستای هشین با حجم عملیات سه هزار و ۵۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت سه میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کوثر برای زیرسازی ،آسفالت ،سنگ‌فرش و دیوار حائل در این روستا هزینه شده و در سال ۹۷ نزدیک به ۵۰ هزار متربع عملیات زیرسازی و آسفالت معابر روستایی اجرا شده و امید می‌رود با استفاده از اعتبارات سال ۹۸ حدود ۶۰ هزار متر مربع عملیات آسفالت معابر روستایی این شهرستان انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.