صغری فرشی روز شنبه گفت: امسال به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و میراث فرهنگی استان نیز در نظر دارد تا استفاده از تولیدات داخلی در تاسیسات گردشگری استان اردبیل را مورد حمایت قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه این شعار باید در ادارات نمود عینی و عملی یابد ،اظهار داشت: تسهیل در صدور مجوز، فراهم سازی فرصت‌های مناسب برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه های ملی و بین‌المللی و ارائه تشویقات ویژه از جمله اقداماتی است که برای حمایت از آنها انجام خواهد گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین ادامه داد: توجه به این موضوع می‌تواند باعث رونق تولید داخلی و شکوفایی اقتصادی شود که این موضوع هم بر اقتصاد گردشگری تاثیر مثبتی خواهد داشت.

فرشی گفت: حمایت از کالاهای ایرانی و استفاده از آنها در تاسیسات گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز معرفی و تبلیغ کالاهای داخلی باشد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.