اکبر بهنام جو  روز جمعه درحاشیه سفر به خلخال به  ایرنا افزود: یکی از موفقیت‌های اخیر در خلخال طرح راه‌اندازی کارخانه فروسیلیس  با ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی است که ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال آن  از محل اعتبارات تسهیلاتی سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد:با جانمایی محل احداث کارخانه در ناحیه صنعتی گزاز خلخال راه‌اندازی این کارخانه  قطعی شده و هم اکنون مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی  پروژه  همزمان با سفر رییس جمهوری  در حال فراهم شدن است.

او گفت: کارخانه فروسیلیس یکی از کارخانه‌های بسیار بزرگ صنعتی استان اردبیل بوده که در فاز اول کارخانه زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر فراهم شده و در فازهای بعدی میزان اشتغال  به هزارو ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

بهنامجو  از فراهم شدن زمینه فعالیت ناحیه صنعتی هشجین خلخال خبر داد وگفت:با توجه به آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی این مهم  نیز در سفر آتی رئیس جمهوری به استان قطعی خواهد شد.

او اظهار کرد: برای اجرای طرح توسعه کارخانه نئوپان خلخال نیز ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات  از محل تسهیلات اعتباری بانک صنعت ومعدن  تخصیص داده شده که با پرداخت این تسهیلات راه‌اندازی طرح توسعه این واحد صنعتی  تحقق یافته و زمینه اشتغال جدید برای ۳۰۰ نفر در آن فراهم می‌شود .

استاندار اردبیل گفت: بخش گردشگری خلخال نیز به خوبی راه افتاده و با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری ازناو و اندبیل از جمله پل معلق، مجموعه قصرهای چوبی ، هتل پنج ستاره، تله سیژ و سایر امکانات رفاهی و تفریحی بزودی شاهد تحول بزرگی در بخش صنعت گردشگری این شهرستان خواهیم شد.

بهنامجو  با اشاره به خریداری تجهیزات تله سیژ اندبیل از خارج از کشور،انتقال بخش از امکانات خریداری شده به داخل کشور و آمادگی سرمایه گذار جدید برای آغاز عملیات احداث آن در خلخال اظهار کرد:با توجه به تجربه سال‌های گذشته سرمایه‌گذار این طرح حق دارد که با احتیاط عمل کرده و کار را با مطالعات دقیق پیش ببرد.

وی  گفت:با آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گردشگری در این منطقه  همچون ساخت راه خلخال به ماسوله و خلخال به منجیل از سال آینده شاهد سرازیر شدن هزاران گردشگر به این شهرستان بوده و  انتظار می‌رود بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی برای استفاده از امکانات گردشگری جدید وارد این منطقه شوند که قطعا این میزان در سال‌های آتی بمراتب بیشتر خواهد شد .

استاندار اردبیل در سفر امروز خود به خلخال علاوه بر طرح‌های گردشگری ازناو و اندبیل  از طرح‌های صنعتی و کارخانه نئوپان،پروژه‌های آبخیزداری اداره منابع طبیعی ،احداث خوابگاه ورزشی ، استادیوم تختی ،استخر شنای تعطیل شده فجر  بازدید و در جریان مسایل و مشکلات مالی و اعتباری این طرح‌ها قرار گرفت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.