ایرج اعتبار روز پنجشنبه در همایش پیاده‌روی بانوان خلخال گرامیداشت هفته سلامت بانوان افزود: با توجه به اینکه بانوان هم دریافت‌کنندگان و هم ارائه‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی جامعه هستند بخش بزرگی از مراقبت‌های بهداشتی در بخش رسمی سلامت جامعه به این قشر محول شده است.

وی هدف کلی برنامه ارتقای سلامت بانوان دانشکده علوم پزشکی خلخال را فراهم کردن زمینه ورزش و سلامت روحی و جسمی بانوان در محیط کار و زندگی با تاکید بر تاثیر فعالیت‌های بدنی بر نشاط و شادابی آنها ذکر کرد.

وی اظهارداشت: برگزاری برنامه‌های تفریحی ،پیاده‌روی خانوادگی ،کوه‌پیمایی و ایجاد زمینه ورزش در بوستان‌ها و محیط‌های باز و بسته با همکاری ورزش و جوانان ،شهرداری و آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ارتقای سطح سلامت بانوان از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال است. 

اعتبار با بیان اینکه با افزایش سطح فعالیت‌های ورزشی و جسمانی بانوان به همان اندازه میزان بیماری‌ها کاهش می‌یابد، گفت: همه با اختصاص بخشی از اوقات روزانه خود به ورزش می‌توانند سلامت خود را تضمین و بیماری‌های قلبی و عروقی را خاک کنند.

او اظهارداشت: امروزه کم‌تحرکی و افزایش بیماری‌های غیر واگیردار از جمله بیماری‌های قلبی، عروقی، روحی و روانی جامعه را تهدید می‌کند و در این میان ورزش به عنوان عامل بسیار مؤثر در کاهش این گونه بیماری‌ها در کنار کاهش سایر آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد است.

رئیس مرکز بهداشت خلخال افزود: علاوه بر تهدید سلامتی مردم از جانب بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از کم‌تحرکی و تغذیه نادرست، جمع زیادی از جمعیت جامعه بویژه ساکنان شهرها به نوعی از افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برند که ورزش می‌تواند از این نوع بیماری‌های روحی و روانی پیشگیری کند.

او گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری‌های قلبی و عروقی عامل مرگ ۱۷.۷ میلیون نفر در سال معادل ۳۱ درصد از کل آمار مرگ و میر در جهان است و مصرف سیگار و الکل، رژیم غذایی نادرست و کم‌تحرکی مهم‌ترین دلایل این عارضه هستند.
در همایش پیاده‌روی بانوان که به همت دانشکده علوم پزشکی خلخال برگزار شد، شرکت‌کنندگان از محل دانشکده علوم پزشکی تا پارک چمران را پیاده طی کرده و حرکات ورزش صبحگاهی را بصورت جمعی انجام دادند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.