احجت‌الاسلام مهدی نوروزی روز چهارشنبه، در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه جعفریه برادران خلخال افزود: به اهداف خود در بحث هدایت جوانان به تحصیل در مراکز آموزش دینی و افزایش تعداد حوزه‌های عملیه شهرستان‌های مختلف استان دست یافته‌ایم .

وی با اشاره به اینکه فراگیران این حوزه از بطن جامعه بوده و در آینده در سطوح مختلف علمی، دینی و مذهبی به عنوان هادیان مذهبی در خدمت احاد مختلف جامعه خواهند بود، بر لزوم افزایش کیفیت تدریس در حوزه‌های علمیه  استان تأکید کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل با اشاره پیشرفت‌های قابل توجه علمی در کشور  اظهار کرد: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی‌تنها یک دانشکده کشاورزی در اردبیل فعالیت می‌کرد  در 40 سال عمر با برکت نظام اسلامی هم‌اکنون بیش از ۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های این استان در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی ماهر در خدمت جامعه نیاز جامعه امروز کشور است، افزود: روحانیون وطلاب حوزه‌های علمیه نقش مهمی در هدایت فرهنگی جامعه دارند .

او گفت:حوزه علمیه جعفریه خلخال یکی از حوزه‌های با قدمت و شناسنامه‌دار استان اردبیل بوده و در طول چندین دهه فعالیت خود خدمات شایانی را به جامعه این شهرستان ارایه و علمای بسیاری در این حوزه تربیت یافته‌اند.

در این مراسم که ه مزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) وآغاز سالروز امامت حضرت امام زمان (عج) برگزار شد، با تقدیر از مدیر قبلی حوزه علمیه جعفریه خلخال حجت‌الاسلام رضا نظری به عنوان مسئول جدید این حوزه معرفی شد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.