خلیل نیکشاد روز سه‌شنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بانکی به مجریان طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی در مناطق مختلف این استان وجود ندارد.

وی اظهارداشت: اعتبار تسهیلاتی پیش‌بینی شده امسال برای اجرای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی استان ۶۲۰ میلیارد ریال است که با توجه به استقبال کشاورزان از این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود میزان تسهیلات اعتباری جذب شده برای خرید ماشین‌آلات و اداوت کشاورزی مکانیزه تا پایان سال به ۹۰۰ میلیارد ریال برسد.

وی با بیان اینکه هزار طرح برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته به بانک‌های اردبیل معرفی شدند، افزود: ورود کمباین‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی مدرن تولیدات کشاورزی اردبیل را متحول می‌کند.

نیکشاد اظهارداشت: این سازمان در راستای نوسازی ناوگان مکانیزاسیون برداشت استان علاوه بر تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی، اقدامات مناسبی در استان انجام داده است.

او افزود: استان اردبیل جزو چند استان کشور است که با مساعدت ویژه استاندار و همکاری مناسب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان امکان معرفی متقاضیان خرید کمباین از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری با نرخ بهره چهار تا ۶ درصد را فراهم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین بیان کرد: در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال گذشته و نیمه نخست امسال هزار و ۴۶ طرح برای اخذ تسهیلات مکانیزاسیون در تمامی زیر بخش‌های کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و منابع طبیعی از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون و تعداد ۱۲۲ مورد نیز از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

نیکشاد بیان‌کرد: روند معرفی و جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی استان تا پایان سال با قوت ادامه خواهد داشت و کشاورزان استان می‌توانند با مراجعه به مراکز و مدیریت‌های جهاد کشاورزی نسبت به ارائه درخواست برای بهره‌مندی از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی اقدام کنند.

او گفت: در راستای توسعه فناوری‌های نوین در بخش مکانیزاسیون کشاورزی در ۶ ماه اول امسال برنامه‌ریزی لازم برای جذب تعداد چهار دستگاه کمباین‌های مدرن وش چین پنبه مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و ضمن تامین ۴۰ هزار میلیون ریال کمک بلاعوض دولتی، ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره چهار درصد نیز از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان تامین شده است.  

وی اظهارداشت: برای توسعه کشاورزی حفاظتی نیز برنامه‌ریزی لازم برای جذب ماشین‌ها و ادوات کشاورزی حفاظتی از جمله ادوات خاکورزی حفاظتی و تجهیز ادوات کاشت استان به کارنده‌های جدید و توسعه کشت نشایی با جدیت توسط بخش مکانیزاسیون سازمان پیگیری می‌شود.

او با بیان اینکه بکارگیری از روش‌های سنتی کشت و برداشت کشاورزی امروزه جوابگوی هزینه‌های بالای تولیدات کشاورزی نیست، افزود: افزایش تسهیلات اعتباری طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی مختص منطقه خاصی از استان نبوده و در صورت نیاز کشاورزان خلخال ، این گونه تسهیلات به کشاورزان و متقاضیان طرح‌ها از سوی مدیریت جهاد کشاورزی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.