نادر فلاحی روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا این میزان اشتغال ایجاد شده را حدود ۴۵ درصد تعهد پیش‌بینی شده برای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ذکر کرد.

وی اظهارداشت: امسال برای ایجاد اشتغال و تقویت مشاغل خانگی حوزه صنایع دستی در استان اردبیل، ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پیش‌بینی شده است.

فلاحی همچنین گفت: این میزان تسهیلات برای بیش از ۳۰۰ طرح از محل طرح اشتغال روستایی، طرح حمایت از اشتغال فراگیر، طرح حمایت از مشاغل خانگی و صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی در بخش اقتصادی، پایداری درآمد خانوارهای روستایی و رونق صنایع دستی بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید و تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدات داخلی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان توجه حداکثری خود را بر تحقق این هدف متمرکز کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: طبق تاکید استاندار اردبیل نیز، تسهیلات ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی تا پایان آذرماه در نظر گرفته شده است.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

۱۹۰۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.