اکبر بهنامجو  روز پنجشنبه در بازدید از این جاده  با اشاره به اهمیت تکمیل آن برای دسترسی راحت و کوتاه کردن مسافت شهرستان نیر به مرکز کشور گفت : 12 کیلومتر این جاده در حوزه استحفاظی شهرستان میانه قرار دارد و  با رایزنی انجام شده , عملیات اجرایی این پروژه از سمت میانه نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این جاده  اهای و گردشگران دو منطقه نیز می‌توانند از جذابیت‌های شهرستان نیر، سرعین و اردبیل و نیز زیبائی‌های کندوان، میانه و سایر شهرهای استان آذربایجان شرقی استفاده کنند.

به گفته وی، با توجه به اهمیت اقتصادی و رونق استانی و دسترسی به مرکز کشور، کاهش  مسافت مرکز استان تا تهران، ارتقای ایمنی در طول مسیر به دلیل نبود تونل و شیب‌های تند و در نهایت رونق اقتصادی مناطق همجوار در مسیر با دسترسی سریع به بازار استان‌های  نزدیک،  پروژه  راه کریق - آرموداق را  به یکی از پروژه‌های مهم استان تبدیل کرده است.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: طول راه  کریق به آرموداق از نیر تا میانه حدود 100 کیلومتر می‌باشد و از این مقدار عملیات اجرایی 20 کیلومتر باقی مانده که هشت کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل و 12کیلومتر مربوط به حوزه آذربایجان شرقی است.

وی افزود: آسفالت‌ریزی چهار کیلومتر از این راه در حوزه استان اردبیل تمام شده وخاکریزی وخاکبرداری بقیه نیز انجام شده و در صورت تامین منابع مورد نیاز که حدود هفت میلیارد تومان است سال بعد می توانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

نیر در 30کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.