به این مناسبت آیین‌های مختلف عزاداری روز سه‌شنبه در مساجد ، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه با حضور گسترده مردم و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان برگزار شد.
بر اساس یک سنت دیرینه در خلخال دسته‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی در شهر به حرکت درآمده و مردم با پای پیاده خود را به صحن مطهر امامزاده سیددانیال (ع) در پنج کیلومتری شهر رسانده و در این مکان مقدس همنوا با عزاداران حاضر در صحن مطهر امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد عزاداری کرده و سالروز شهادت هشمین امام شیعیان امام رضا (ع) را گرامی داشتند.
همچنین همزمان با آخرین روز از ماه صفر بازار احسان و نذری نیز در شهر خلخال گرم بود و هر کس در حد توان مالی خود با پخت غذای گرم و توزیع آن در بین نیازمندان و مردم خود را در مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع) شریک کرد.

همچنین به همین مناسبت در مراسمی که در مسجد امام رضا (ع) خلخال برگزار شد، حجت‌الاسلام علی اصغر علایی از روحانیون این شهرستان و رئیس هیات امنای امامزاده سیددانیال (ع) در جمع عزاداران آن حضرت  با اشاره به کرامات این امام بزرگوار اظهارداشت: دل هر شیعه‌ای در هر جای جهان به عشق علی بن موسی الرضا (ع) می‌تپد و همه چشم به لطف و کرم امام رضا(ع) دارند.

وی افزود: هر فردی به امام رضا (ع) تمسک جوید دست خالی از آستان آن حضرت برنمی‌گردد و کرامات آن حضرت بر کسی پوشیده نیست.

وی به صفات و سبک زندگی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: سبک و سیره زندگی امام رضا (ع) سرمشق و الگویی بسیار متعالی برای همگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.