اکبر بهنامجو روز یکشنبه در بازدید از پاسگاه محیط‌بانی روستای سوسهاب در دامنه کوه آق‌داغ خلخال افزود: طرح‌های گردشگری مناسبی در این منطقه اجرا و زمینه حضور انبوه گردشگران برای بهره‌مندی از این موهبت الهی و همچنین رونق اقتصادی مردم فراهم خواهد شد.

وی با تقدیر از تلاش محیط‌بانان منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال اظهارداشت: این منطقه زیست‌گاه انواع گونه‌های نادر جانوری بوده و از این ظرفیت خاص منطقه برای جلب توجه گردشگران می‌توان نهایت استفاده را برد.

او گفت: انتظار از مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل راه‌اندازی سایت مشاهده تصاویر آنلاین جانوران وحشی این منطقه با نصب دوربین‌های مدار بسته مختلف و فراهم کردن زمینه تماشای وحوش از طریق این دوربین‌ها برای گردشگران با اخذ هزینه‌های ورود گردشگران به سایت است.

استاندار اردبیل تشریح کرد: برای دست‌یابی به اهداف گردشگری منطقه ضمن دعوت از مسئولان ادارت کل میراث فرهنگی وحفاظت محیط زیست استان به همکاری و سرمایه‌گذاری در توسعه گردشگری در منطقه آق‌داغ خلخال، در سال آینده اعتبارات مربوط به اجرای طرح‌های گردشگری این منطقه را بطور محسوسی افزایش خواهیم داد.

او گفت: اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان با دعوت از تورهای داخلی و خارجی به این منطقه و راه‌اندازی موزه حیات وحش می‌تواند در راه توسعه و رونق صنعت گردشگری این منطقه قدم بردارد.

بهنامجو افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم با ایجاد منطقه قرق شکار و رهاسازی پرندگان شکاری پرورش یافته در قفس زمینه را برای حضور شکارچیان ،استفاده از طبیعت بدون لطمه به آن و حضور بی‌شمار گردشگران علاقه‌مند به شکار و طبیعت‌گردی داخلی و خارجی را در این منطقه فراهم کند.

او اظهار کرد: در کنارحمایت از محیط‌بانان خلخال برای مقابله با هرگونه تعرض به مناطق حفاظت شده تحت مدیریت محیط زیست شهرستان انتظار داریم اختلافات موجود بین کشاورزان و دامداران منطقه با محیط زیست و منابع طبیعی از طریق طرح موضوع در کمیته رفع تداخل حل و فصل شده و همچنین خسارات ناشی از حمله وحوش به احشام دامداران نیز از طریق این اداره کل تامین به خسارت‌دیدگان پرداخت شود. 

قله سه هزار و ۳۲۲ متری آق‌داغ خلخال به عنوان دومین قله مرتفع استان اردبیل پس از سبلان، علاوه بر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری یکی از زیستگاه‌های مهم حیات وحش کشور است که وحوش کمیابی همچون پلنگ ایرانی، کل و بز، کبک دری و انواع گیاهان دارویی نایاب را در دل خود جای داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.