اکبر بهنامجو روز یکشنبه در بازید از محل احداث شهرک صنعتی شماره ۲ خلخال افزود: با توجه به شرایط مناسب موجود در این منطقه و همچنین دسترسی به حامل‌های انرژی و

راه‌های ارتباطی اصلی منطقه‌ای در حوالی راه اصلی خلخال - فیروزآباد ، این شهرستان به عنوان محل احداث شهرک شماره ۲ و نیز مکان کارخانه فروسیلیس انتخاب شد.

بهنامجو با بیان اینکه راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه فروسیلیس منطقه شمال غرب کشور در خلخال نتیجه ماه‌ها پیگیری و تلاش و توجه به استعداد و نیاز به اشتعالزایی این منطقه است، اظهارداشت: فقط در فاز اول این پروژه ۶۰۰ نفر از بیکاران شهرستان مشغول کار می‌شوند، در حالی که شهرک صنعتی شماره یک خلخال در ۲۰ سال فعالیت خود و با وجود ده‌ها واحد صنعتی و تولیدی در آن تنها ۲۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

او گفت: کارخانه فروسیلیس خلخال با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در ۲ مرحله احداث و در مرحله اول راه‌اندازی این طرح ۶۰۰ نفر مشغول بکار شده و در ادامه ظرفیت اشتغال این واحد بزرگ صنعتی جنوب استان به هزار و ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

بهنامجو تشریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران یک اصل مهم و اساسی در استان بوده که با جدیت دنبال می‌شود که در وهله اول تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

وی از تامین زیرساخت‌های لازم احداث کارخانه فروسیلیس  خلخال خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان تمامی زیرساخت‌های این واحد اعم از زمین مورد نیاز، پهنه معدنی، آب و برق تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل بهره‌برداری این کارخانه را گامی مهم در راستای رونق اشتغال در استان دانست و بیان کرد: راه‌اندازی این واحد که ۱۳ هزار میلیارد ریال برای آن سرمایه‌گذاری می‌شود زمینه اشتغال برای هزار و ۵۰۰ نفر در جنوب استان را فراهم می‌کند.

بهنام‌جو از ارائه مجوزهای لازم برای احداث این کارخانه پس از مطالعات زیست‌محیطی خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی و احداث این کارخانه در کنار سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی دولت نیز سه هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی در این کارخانه سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی تولیدات این کارخانه شامل فروسیلیس و فرومنگنز را مورد استفاده در صنایع اعم از صنایع فولاد و برق دانست و افزود: در کنار تامین نیاز داخلی تولیدات این کارخانه به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود که سالانه از این طریق ۲۳ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری می‌شود.

استاندار اردبیل گفت:با مشخص شدن مکان احداث این کارخانه در محل انتخاب شده برای شهرک صنعتی شماره ۲ خلخال  ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث زیرساخت های شهرک صنعتی شماره ۲ خلخال در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل هم در این بازدید گفت: ۳۴ درصد از مجموع واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در شهرک‌های صنعتی استان راکد و غیرفعال هستند.

محمد اهلی افزود: برای ۵۵۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی استان پروانه بهره‌برداری صادر شده که ۳۴ درصد از مجموع این واحدها به علل مختلف از جمله مشکل تامین نقدینگی و سرمایه در گردش ،تحولات اقتصادی ناشی از تحریم و تورم ، مشکل تامین مواد اولیه و یا مشکل بازاریابی و فروش به حالت رکود و تعطیلی درآمده‌اند.

وی لازمه حل مشکل واحدهای صنعتی راکد و غیرفعال و راه‌اندازی مجدد این واحدها را همکاری دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌گذاران و بانک‌های عامل دانست.

وی همچنین گفت: احداث ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله شهرک صنعتی هشجین خلخال مصوب شده و در حال حاضر راه‌اندازی ۱۵ شهرک صنعتی در مناطق مختلف این استان در مرحله واگذاری زمین است.

استاندار اردبیل در سفر به خلخال که با همراهی مدیران کل محیط زیست ،میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس  فرماندار و مسئولان اجرایی خلخال علاوه بر محل احداث شهرک صنعتی شماره ۲ از پروژه‌های عمرانی در حال اجرا بازدید کرده و در جریان میزان پیشرفت فیزیکی آنها قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.