فریدون بابایی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: در بحث مصرف انرژی و پرداخت بموقع هزینه‌های مصرف همه ما تابع قوانین کشوری هستیم و مدارس تنها در صورت رعایت الگوی مصرف می‌توانند از مزایای استفاده رایگان آب ،برق و گاز استفاده کنند.

وی گفت: مدام از مشکل پرداختی هزینه‌های حامل‌های انرژی در مدارس صحبت می‌شود ولی تاکنون هیچ برنامه‌ای از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل جهت رعایت الگوی مصرف و بهره‌مندی از مزایای مصرف رایگان انرژی به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و همچنین مدیران مدارس ارائه نشده است.

او اظهارداشت: در حالی که شرکت‌های توزیع حامل‌های انرژی وابسته به دولت باید بصورت ماهانه هزینه‌های مورد نیاز برای پرداخت یارانه نقدی مردم را تامین و به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز کنند، انتظار پرهیز مسئولان این شرکت‌ها برای پرهیز از وارد کردن فشار بر موسسات دولتی برای دریافت بدهی‌های معوقه معرف انرژی غیرمنطقی بنظر می‌رسد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال با بیان اینکه مشکل پیش‌آمده از ناتوانی مدارس در پرداخت هزینه حامل‌های انرژی ناشی از عدم پرداخت بموقع و ماهانه هزینه مصرف انرژی مدارس و انباشت بدهی‌های معوقه است، افزود: تنها در صورتی می‌توان مسئولان این شرکت‌ها را مقصر دانست که در صورت رعایت الگوی مصرف انرژی از سوی مدارس و پرداخت به موقع هزینه‌های انرژی مصرفی اقدام به قطع انشعاب انرژی مدارس کنند.

او با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های قانونی مدارس از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان باید به مدیران مدارس به موقع ارسال شود، گفت: بحران‌سازی در خصوص ناتوانی مدارس برای پرداخت بدهی معوقه مصارف انرژی راه درستی برای حل این گونه مشکلات نیست.

او با بیان اینکه مدارس خاص در کشور با هداف ارتقای کیفیت و رعایت عدالت آموزشی در مناطق کشور راه‌اندازی شده، انحراف از مسیر اصلی در ادامه فعالیت این مدارس را زمینه ساز به چالش کشیده شدن آن دانست و افزود: ما تابع تصمیمات ملی درباره ادامه و یا توقف فعالیت این مدارس خواهیم بود.

او گفت: فعالیت مدارس خاص موجب شده تا بیشترین نیروی متخصص آموزش و پرورش جذب این مدارس شده و تمرکز نیروی انسانی مجرب در این مدارس آسیب‌های آموزش مدارس عادی را افزایش داده است.

وی با انتقاد از روند راه‌اندازی مدارس غیردولتی اظهارداشت: در حالی که این مدارس با هدف ارتقای کیفیت تحصیلی و امکانات آموزشی از سوی دولت پیشنهاد شده بود ،ولی هرگز این چنین نشد و هم‌اکنون مدارس غیردولتی خلخال در خانه‌های مسکونی فاقد استحکام بنا و عاری از هرگونه امکانات تحصیلی مناسب فعالیت می‌کنند.

بابایی گفت: ادامه فعالیت مدارس غیردولتی در حالی است که آموزش و پرورش هیچ برنامه مدونی برای نظارت بر روند فعالیت آنها نداشته و در عوض هر روز بر مبلغ شهریه این مدارس اضافه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.