نادر فلاحی روز پنجشنبه گفت: تمام این پروژه‌ها فعال بوده و بیشتر آنها در جریان سفر رئیس‌جمهوری به این استان افتتاح می‌شود.

او از جمله پروژه‌های شاخص را احداث هتل‌های پنج ستاره ذکر کرد که به تعداد پنج مورد مجوز  در اردبیل، نیر، سردابه، مشگین‌شهر و سرعین صادر شده و ۲ مورد در نیر و سردابه در حال احداث است.

وی با اشاره به کلنگ زنی هتل پنج ستاره اردبیل در سفر رئیس‌جمهوری گفت: بر اساس آمار احصا شده از فروش بلیط موزه‌ها، آمار گردشگران خارجی ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهارداشت: در حوزه صنایع دستی برای ورنی مغان نشان بین‌المللی جغرافیایی کسب شده است.

او با اشاره به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳، افزود: حمایت رئیس سازمان میراث فرهنگی و طرح جاذبه‌های این استان قابل تقدیر بوده و این انتخاب فرصت مطلوبی برای معرفی جاذبه‌ها فراهم خواهد کرد.

وی گفت: در نظر داریم در سال ۱۴۰۰ اردبیل را به عنوان قله گردشگری کشور معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا ، استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.