حسین دشتی روز شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل  افزود:  شرکت این مددجویان در راهپیماییی اربعین و زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)  با کمک افراد خیر استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه رهسپار شدن خانوار تحت حمایت به عتبات عالیات و اماکن مذهبی تاثیر بسزایی در افزایش روحیه آنها دارد، افزود: حضور این افراد در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به ارتقای خودباوری و خوداتکایی مددجویان نیز کمک خواهد کرد.

دشتی با اشاره به اینکه خانوار تحت حمایت نسبت به مسائل اعتقادی، دینی و فرهنگی علاقمند و پرتلاش هستند، بیان کرد: یکی از اهداف مهم در اعزام مددجویان به راهپیمایی اربعین حسینی، اعتلای دانش مذهبی مددجویان است تا پس از بازگشت با روحیه بالاتری به سمت توانمندسازی حرکت کنند.

یعقوب هاشمی رئیس شورای اسلامی استان اردبیل نیز گفت: اقدام کمیته امداد  امام در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش آمار این افراد را در این نهاد حمایتی کاهش خواهد داد.

وی اظهارکرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و مدنی می‌تواند در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش اقدام عملی انجام دهد که در این راستا اعطای تسهیلات با نرخ سود چهار درصد یکی از اقدامات عملیاتی در کاهش جمعیت تحت پوشش کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات و وام‌های کم بهره می‌تواند وابستگی خانواده‌ها را به نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد و بهزیستی کمرنگ کرده و در کنار آن خانواده‌ها نیز به استقلال مالی می‌رسند اضافه کرد: هدایت صحیح این وام‌های کم بهره و نظارت بر نحوه اعطای آنها اصل اساسی است که کمیته امداد باید به آن توجهی ویژه داشته باشد.

هاشمی همچنین با بیان اینکه شوراهای شهر و شهرداری‌ها در احداث بنا و صدور پروانه‌های ساخت و ساز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد با اغماض و اعمال تخفیفات برخورد کرده و همواره وضعیت مالی  این افراد در نظر گرفته می‌شود  گفت: اعمال تخفیفات ویژه در صدور پروانه برای این افراد در نظر گرفته می‌شود تا علاوه بر کمک در بازسازی مسکن‌ها نیازمندان باری از دوش کمیته امداد نیز برداشته شود.

وی اضافه کرد: تیم‌های حمایتی هم در شورا و هم در شهرداری‌ها با دست باز و روی گشاده از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حمایت می‌کند و به طور قطع شورای شهر و شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد مردمی تا حد امکان در تعامل و همراهی با کمیته امداد کوتاهی نخواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل همچنین گفت: با تعاملی که با مدیر کل کمیته امداد داشتیم آمادگی خود را برای بکارگیری افراد تحت پوشش کمیته امداد و معرفی آنها در شرکت‌ها و شهرداری‌های استان اعلام می‌کنیم.

هاشمی اظهار کرد: هر فردی از کمیته امداد که در زیرمجموعه شورا و شهرداری به کار گرفته شود، کمیته امداد ۲۴ ماه بیمه آن را به صورت رایگان پرداخت می‌کند که این یک امتیاز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد محسوب می‌شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.