رویا کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هنر بدلایل مختلف از ۶ سال پیش به حالت تعطیلی و رکود درآمده بود ولی با برگزاری جلسات متعدد با هنرمندان تئاتر، همراهی خانواده تئاتر و نمایش و نیز حمایت‌های ویژه فرماندار در تامین خواسته هنرمندان تئاتر از سوی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان موفق به رونق دوباره این هنر در این شهرستان شده‌ایم.
وی گفت: هنرمندان تئاتر خلخال با حضور در ششمین جشنواره‌ سراسری تئاتر خیابانی ارس و موفقیت در این جشنواره توسط‌ گروه‌ تئاتر آبی با اجرای تئاتر خیابانی‌ شاعر زباله‌ها و کاری از شیرزاد عسگری زمینه فعالیت‌های گسترده هنر نمایش را دراین شهرستان فراهم کردند.
او اظهار کرد: با شروع تابستان امسال شاهد افزایش تلاش گروه‌های فعال تئاتر و اجرای عمومی ۲ نمایش روی صحنه از ۲ گروه مختلف تئاتر این شهرستان شدیم ، طوری‌که نمایش "پره‌چیلر" نوشته‌ زنده‌یاد حامد فرجی و کاری از سلمان شفیعی از گروه تئاتر صبا را به تماشا نشستیم.
کاظمی با بیان اینکه نمایش گروتسک نوشته و کار محمدتقی‌خسروی از گروه تئاتر باران هفته‌ گذشته بروی صحنه رفت، افزود: گروه تئاتر آبی با نمایش فولکلور "یؤل" نوشته‌ و کار روح‌الله عباسیان از ۲۰ تا ۲۵ مهر مهمان آمفی‌تئاتر و شهروندان بود.
وی اظهارداشت: نمایش "سه‌گانه‌ انتقام" کار مجید برجعلی‌زاده نیز توسط گروه تئاترآبی‌ و همراهی‌ دوستداران تئاتر درحال آماده‌سازی برای اجرای عمومی در روزهای آینده است که پس از تایید در شورای‌ نظارت و ارزشیابی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل شاهد اجرای آن در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی خلخال خواهیم بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال همچنین گفت: فعالیت‌های چشمگیر هنرمندان تئاتر خلخال در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال‌های گذشته رکورد محسوب می‌شود.

او گفت: بیش از ۹۰ هنرمند در سه گروه نمایش و تئاتر دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت‌های این اداره در توسعه و رونق هنر نمایش فعالیت دارند و تلاش می‌شود با فراهم کردن امکانات مورد نیاز زمینه برای راه‌یابی گروه‌های تئاتر این شهرستان در رقابت‌های منطقه‌ای و ملی فراهم شود .

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.