الهام فیروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانم ۴۶ ساله‌ای بعد از ۶ بار ناکامی در استفاده از روش‌های کمک باروری در سایر مراکز درمان ناباروری به این مرکز مراجعه کرد که بعد از انجام بررسی‌های پزشکی لازم پیشنهاد استفاده برای درمان از روش رحم جایگزین داده شد.

وی با اشاره به اینکه رحم جایگزین، نقطه امیدی برای فرزندار شدن زوجین نابارور است، اظهار داشت: بعد از تایید صلاحیت از طرف مراجع قانونی، جنین این زوج به رحم جایگزین منتقل و با موفقیت رو برو شد و در حال حاضر مادر دوم در حال طی مراحل بارداری است.

وی با بیان اینکه حمل کننده جنین در روش رحم جایگزین، تنها یک میزبان برای جنین است و از نظر ژنتیکی هیچ گونه مشارکتی با جنین ندارد، گفت: این روش برای درمان ناباروری ناشی از  فقدان رحم، بیماری‌های رحمی و یا بیماری‌هایی که سد راه بارداری و زایمان هستند، استفاده می‌شود.

این پزشک معالج افزود: با استفاده از این روش، آرزوی خانواده‌های فاقد فرزند و نابارور به واقعیت تبدیل شده و زمینه بقای خانواده، کاهش آمار طلاق در کشور و همچنین حل مشکلات زوج‌های نابارور در این رابطه فراهم می‌شود.

فیروزی گفت: در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل تمام روش‌های درمانی برای رفع مشکل نازایی زوجین بکار گرفته می‌شود.

در این مرکز خدمات کمک باروری از جمله میکرواینجکشن (ICSI)، تلقیح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال جنین فریز شده، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، تلقیح داخل رحمی (IUI) و همچنین انجام روش PRP برای درمان شکست مکرر لانه‌گزینی و تعیین جنسیت با بهره‌مندی از جدیدترین امکانات و کادر مجرب به صورت تخصصی به زوجین مراجعه کننده ارائه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.