به گزارش ایرنا ، لیلا حضرتی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی طرح توانمندسازی بانوان اردبیلی افزود: توانمندسازی افراد و ایجاد اشتغال پایدار از راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها است.

او با بیان اینکه بانوانی در اردبیل هستند که بار تمام مسئولیت‌های زندگی را بر دوش می‌کشند و این امر موجب افزایش فقر، آسیب‌های اجتماعی و افسردگی در این افراد می‌شود، گفت: عملیاتی کردن طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در رفع مشکل اشتغال زنان و ارتقای سلامت روح و روان آنها موثر واقع شود.

وی همچنین مهارت، آموزش و اشتغال را از دیگر دغدغه‌های زنان سرپرست خانوار استان ذکر کرد.

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری اردبیل، مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی را حلقه وصل زنان سرپرست خانوار به نهادهای متولی اشتغال و آموزش دانست و از آنها خواست نسبت به شناسایی و معرفی این افراد برای شرکت در برنامه های توانمندسازی و مهارت افزایی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان اردبیل هم در این جلسه با بیان اینکه اتصال به بازار، خرید مواد اولیه و فروش محصولات تولیدی از دغدغه‌های مشاغل خانگی است، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" بعد از ارائه مشاوره و آموزش‌های لازم، از طریق پیشرانان طرح زمینه اتصال آنها را به بازار فراهم می‌کند.

مهران محمدی با بیان اینکه این طرح راهی برای مهارت‌افزایی برای ورود به چرخه اشتغال است، افزود: خروجی این طرح، تولید محصول با بهره‌گیری از هدایت، آموزش و مشاوره‌های مناسب توسط زنان سرپرست خانوار خواهد بود.

وی به وجود ۱۴ هزار و ۶۵۸ زن سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و گفت: با پایش جهاد دانشگاهی استان اردبیل‌ با توجه به مزیت‌های استانی، ۹ رشته شغلی و جامعه هدف این طرح در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، کوثر، نمین و سرعین شناسایی شده است.

او همچنین از شناسایی ۳۰۰ پیشران موفق و ملی برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: صنایع دستی چرم، صنایع فلزی، دوخت لباس، فرش و تابلو فرش، بافته‌های داری و غیر داری، پرورش مرغ بومی، پاپیه ماشه و تولید گیاهان دارویی از جمله رشته‌های شناسایی شده است که مورد استقبال زنان استان اردبیل قرار گرفته است.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.