به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته ملی کودک در خلخال افزود: تعداد اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  در ۲ سال گذشته از ۵۰ هزار نفر به ۶۴ هزار نفر افزایش یافته ولی در عین حال ۱۴ هزار نفر از این تعداد بصورت مسمتر و دایم در کانون فعالیت دارند.

وی دلیل افزایش اعضا در کانون‌ها را رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها ، همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله هماهنگی برنامه‌ها با دستگاه تعلیم وتربیت استان و حضور مربیان  کانون در سطح مدارس دانست.
او با اشاره به فعالیت ۳۴ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گفت: ۲۴ مرکز از این تعداد ثابت ،۲ مرکز پستی ، هفت مرکز سیار روستایی و یک مرکز سیار شهری می‌باشد.
او با بیان اینکه مراکز سیار کانون بیش از ۱۵۰ روستای استان را تحت‌پوشش قرار می‌دهند، افزود: بیش از ۵۱۰ عضو دایم از کودکان در این مراکز عضو هستند که به صورت مرتب برای دریافت خدمات فرهنگی و کتاب به آنها مراجعه می‌کنند.
او اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی امکانات چاپ در کشور هزار و ۴۰۰ جلد کتاب توسط نویسندگان خلخال به چاپ رسیده و کودکان و نوجوانان این شهرستان در بسیاری از عرصه‌های فعالیت کانون نیز سرآمد بوده و برای استعدادیابی نخبگان و نویسندگان کودک و نوجوان این منطقه از سوی کانون این شهرستان تلاش می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل همچنین با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته ملی کودک در استان از برگزاری نخستی همایش پیاده‌روی کودک و خانواده در دور دریاچه شورابیل اردبیل خبر داد و گفت: در این هفته مرحله نهایی قصه‌گویی کودکان استان اجرا و نفرات برتر انتخاب شده در این مرحله به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.