به گزارش ایرنا ، توحید عالی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  افزود: پروژه چهارخطه کردن جاده بیله سوار - سه راه گوگ‌تپه به طول ۷.۵ کیلومتر واقع در مسیر ترانزیتی بیله‌سوار- گرمی- رضی- اردبیل به عنوان اتصال‌دهنده ترانزیت کشور به جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز از جمله پروژه‌هایی است که هم‌اکنون در ۲ قطعه در حال اجرای عملیات خاکی است.

وی گفت: این مسیر در صورت حل مشکل تاسیسات واقع در مسیر تعریض، سال آینده آماده آسفالت‌ریزی خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه‌های راه روستایی فعال در شهرستان بیله‌سوار شامل پروژه بهسازی راه روستایی عالیشان - سیدآباد بطول ۲.۳ کیلومتر که اتصال بین روستاهای منطقه به روستاهای شهرستان گرمی را برقرار کرده و از جمله مسیرهای پرتردد روستایی می‌باشد که علاوه بر لایه‌های روسازی بالغ بر ۱۰ مورد آبرو بتنی در آن اجرا شده و در سال آینده آماده آسفالت‌ریزی خواهد شد.

عالی‌پور ادامه داد: راه روستایی حاج عوض - علی‌خانکندی بطول ۲.۶ کیلومتر نیز آماده آسفالت‌ریزی است و با اجرای آسفالت آن، اتصال بین روستاهای شهرستان بیله‌سوار با شهرستان پارس‌آباد  برقرار خواهد شد.

وی گفت: راه روستایی گلی‌بلاغ از دیگر پروژه‌های روستایی بطول ۲ کیلومتر است که با توجه به مقصد گردشگری روستایی بویژه برای انجام ورزش‌های تفریحی ، کوهنوردی و پاراگلایدر (چتربال) در منطقه خروسلو ضرورت اجرای آن مورد تاکید راه و شهرسازی است.

رئیس راه و شهرسازی بیله‌سوار افزود: راه‌های روستایی گوردیگل بطول ۲ کیلومتر،  اللهوردی قشلاقی بطول ۲ کیلومتر و اسماعیل ایمانخان بطول یک کیلومتر از جمله دیگر پروژه‌های راه روستایی است  که در سال جاری اجرای آنها موجب توسعه راه‌های روستایی شده است.

شهرستان بیله‌سوار در شمال استان اردبیل واقع شده و با داشتن پایانه مرزی فعال، دروازه ورود به قفقاز محسوب شده و به دلیل اراضی حاصلخیز به عنوان انبار غله شمالغرب کشور مشهور است.

۷۱۱۰/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.