به گزارش ایرنا ، علی بهادری‌ جهرمی روز پنجشنبه در همایش ملی نقش حقوقدانان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری با رویکرد ارتقای فرهنگی و حقوقی جامعه که در سالن اجتماعات ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، افزود: با توجه به حجم انبوهی از پرونده و دعاوی چنانچه وکلا و مشاوران قوه قضاییه در فصل خصومت یا کشف حقیقت همت گمارند تعدد پرونده‌های قضایی نیز کمتر خواهد شد.

 رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار داشت: وکلا و کارشناسان رسمی در ارتقای فرهنگ حقوقی مردم و افزایش مسئولیت‌پذیری آحاد جامعه نقش مستقیمی را عهده‌دار هستند و باید برای توسعه چنین فرهنگی بیش از پیش تلاش شود.

بهادری جهرمی بیان کرد: حضور جدی نخبگان حقوقی در کمیسیون‌های قضایی مجلس ضروری بوده و باید شرایطی فراهم شود که با استفاده از قابلیت‌های ۱۰۰ درصدی فعالان این بخش، مشارکت نمایندگان وکلا در این قبیل جلسات بیش از پیش تقویت شود.

وی  مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب حاکمیت نبوده ، افزود: مردم و در راس آن نخبگان جامعه مخاطب اصلی گام دوم انقلاب هستند و وکلا به عنوان قشر فرهیخته و تاثیرگذار باید در عمل به رسالت‌های خود تعهد و تلاش مضاعفی را داشته باشند.

رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه همدلی و هماهنگی ارکان مختلف فعال در توسعه عدالت را نقطه عطف دستگاه قضایی کشور دانست و افزود: افزایش این همدلی به عنوان یک اصل ضروری مورد تاکید قرار گرفته است.

بهادری جهرمی گفت: بخش مهمی از نخبگان کشور در جامعه حقوقی و قضایی کشور و در مسئولیت‌های مختلف فعال هستند و باید از ظرفیت مهم نیروهای ارزشمند انسانی به بهترین شکل ممکن بهره‌ برد.

وی بر ضرورت توجه به ارتقای مهارتی و فنی نیروی انسانی نیز تاکید کرد و افزود: وکلا و مشاوران در ارتقای جایگاه جامعه و نقش‌آفرینی‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نقش مستقیمی را ایفا می‌کنند.‌

۷۱۱۰/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.