به گزارش ایرنا ، جبار کوچکی‌نژاد روز جمعه در جریان بازدید اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل افزود: برغم وجود تعدد جاذبه‌ها و قابلیت استان‌های مختلف، بخش عمده‌ای از گردشگران خارجی به استان‌های مرکز کشور از جمله یزد و اصفهان سفر می‌کنند و مابقی استان‌ها بهره‌ای از گردشگران خارجی ندارند.

او با تاکید بر لزوم توزیع گردشگران با هدف توسعه اقتصادی مناطق گفت: از جمله استان‌های شمال و شمال غرب کشور باید مورد توجه قرار بگیرند و این موضوع در جلسات مشترک با وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی طرح خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد جدید فراکسیون گردشگری مجلس احصای مشکلات و موانع توسعه گردشگری مناطق محروم است، اظهار داشت: در سفر به استان اردبیل به عنوان اولین سفر فراکسیون از نزدیک از شهرهای مختلف بازدید شد و با توجه به مرزی بودن این استان، اردبیل می‌تواند نقش کلیدی در رونق گردشگری خارجی کشور بر عهده گیرد.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: بسیاری از گردشگران این استان به سرعین و مرکز استان سفر می‌کنند اما در بازدید از گرمی، بیله‌سوار، کوثر، مشگین‌شهر ، خلخال و کوثر جاذبه‌های متعددی مشاهده کردیم که هر یک می‌تواند به عنوان مقصد و بهانه سفر مورد توجه قرار بگیرد.

او با بیان اینکه استان اردبیل برغم برخورداری از جاذبه‌ها از مشکلات زیرساختی رنج می‌برد، افزود: از جمله جاده، مراکز اقامتی و امکانات رفاهی باید تقویت شود و این موضوع نیز با وزارت میراث فرهنگی برای حمایت و تامین اعتبار طرح خواهد شد.

وی بیان کرد: از جمله موضوعاتی که انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دنبال کند، تاکید قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر پیوست گردشگری پروژه‌های عمرانی به مانند پیوست محیط زیستی است.

کوچکی‌نژاد افزود: هر جاده، سد و فرودگاهی باید با لحاظ پیوست گردشگری اجرا شود و با توجه به اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه کشور است، دنبال کردن این ماده قانونی به جد از وزارت میراث فرهنگی انتظار می‌رود.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به محدودیت منابع دولتی گفت: انتظار می‌رود وزارت میراث فرهنگی با رویکرد حمایتی و تشویقی فضای فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را تسهیل بخشد.

کوچکی‌نژاد اظهار داشت: با توجه به گستردگی فعالیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی در توسعه گردشگری کشور ضروری است.

او برنامه بعدی فراکسیون گردشگری را سفر به استان کرمان با محوریت احصای موانع توسعه گردشگری در منطقه کویری ایران اسلامی ذکر کرد.

اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی که از سه روز پیش برای بررسی ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های بخش گردشگری به استان اردبیل سفر کرده‌اند، از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های اردبیل، گرمی، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، سرعین، نیر و خلخال بازدید و راه‌های توسعه گردشگری این استان را بررسی کردند.

در این سفر که برای نخستین بار و همزمان با سالروز جهانی جهانگردی و گردشگری انجام شد، جبار کوچکی‌نژاد رئیس فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده مردم رشت در مجلس دهم به همراه چهار نفر از نمایندگان عضو این فراکسیون با قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان اردبیل آشنا شدند.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.