به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز جمعه در جریان بازدید اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی از سد گیوی اظهار داشت: سد گیوی در سال ۸۲ کلنگ زنی شده و حتی مطالعات آن نیز پنج سال قبل از آغاز عملیات اجرایی انجام شده ولی با وجود همه تلاش‌ها به صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

او افزود: هر چند در سال ۹۶ بدنه سد به بهره‌برداری رسید اما به منظور بهره‌برداری کامل از سد، پروژه نیازمند تامین اعتبار عمرانی بود که از طریق فاینانس و بانک سپه و کشاورزی به میزان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از سد و اجرای پروژه خط انتقال آب پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص برنامه‌های جدید پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از سد گیوی گفت: طی بازدید از سد و جلسات مشورتی با دستگاه‌های متولی مقرر شد تا احداث جاده فرعی با اهدف گردشگری در کنار سد در دستور کار قرار بگیرد.

خالقی با اشاره به قابلیت دریاچه پشت سد برای راه‌اندازی ورزش‌های آبی، بیان کرد: مجاورت سد با آبگرم معدنی گیوی نیز ظرفیت کم‌نظیری جهت تعریف پکیج گردشگری شهرستان کوثر واقع در جنوب استان اردبیل است .

وی در بازدید از مجتمع گردشگری آبگرم معدنی گیوی نیز که بهمراه اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، بر ارتقای امکانات رفاهی و تفریحی گردشگران در این محل از سوی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان اردبیل تاکید کرد.

او با تقدیر از سفر اعضای فراکسیون گردشگری مجلس به منطقه جنوب استان و آشنایی با مسائل و مشکلات بخش گردشگری ۲ شهرستان خلخال و کوثر افزود: انتظار می‌رود با طرح مشکلات منطقه از سوی نمایندگان بزودی شاهد توسعه و رونق صنعت گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این کار باشیم.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.