آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه آمریکا بالاخره از تحریم‌های جدید رونمایی کرد، افزود: اول اینکه ترامپ اعلام کرد ورود مقام های ارشد حکومت ایران و اعضای خانواده درجه یک آنها به آمریکا ممنوع است و  از این تحریم هم دست خالی بودن و هم توهم آنها معلوم است و در این توهم هستند که اگر مقامات ارشد یک کشور نتوانند به آمریکا سفر کنند دستخوش بدبختی و سقوط می‌شود.

وی  اظهار داشت: دوم اینکه آمریکا بانک مرکزی ایران را که یک سال پیش تحریم کرده بود دوباره تحریم کرد و اینکه رئیس جمهور یک ابرقدرت دست به تحصیل حاصل بزند یک افتضاح بزرگ سیاسی و رفتاری است و نشان می‌دهد که آمریکایی ها به شدت آشفته و و متحیر هستند.

عاملی  افزود: با این تحریم‌ها دست آمریکا کاملا باز شد و مسئولان کشور ما باید از این صفرالید بودن آمریکا استفاده کنند و  این معنایش این است که ایران با کاهش هرچه بیشتر تعهدات برجامی به راحتی می‌تواند آنها را سر عقل بیاورد.

وی  بیان کرد: انداختن مسئولیت غائله آرامکو به گردن ایران از همان اسباب اروپایی‌هاست یعنی برای ایجاد فشار است تا شاید فشارها و تحریم‌های اقتصادی برای آنها محصولی داشته باشد، ما از آمریکایی‌ها و سه کشور اروپایی سوال می کنیم که حشد شعبی به راحتی تشخیص داد که پهپادهایی که در عراق مواضع حشد شعبی را زد از روستای چوخانلی از توابع سالیان کشور آذربایجان از فرودگاه متروکه باقی مانده از زمان شوروی سابق برخاسته و به عراق رفته بودند اما شما نمی توانید با آن هیمنه و شوکت نظامی تشخیص بدهید که پهپادهای یمنی از کجا برخاسته بود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وزیر خارجه انگلیس می گوید " ایران به مبانی بنیادین نظام بین‌المللی مبتنی بر قانون، احترام لازم را بگذارد. موارد نقض قواعد بین الملل توسط ایران، تخطی های جزئی نیستند بلکه نقض جدی و نظام مند و فعالیت های ثبات زدایی هستند که حاکمیت قانون در جامعه بین الملل را تضعیف می کند".

عاملی اظهار داشت: این سخنان وزیر خارجه یک دولت خبیثی است که اگر کسی آنها را نشناسد خیال می کند که مجسمه قانون هستند؛ باید از آنها پرسید ایران کدام قانون بین المللی مصوب در سازمان ملل را نقض کرده است و از آنها باید پرسید اینقدر که سنگ دفاع از یک رژیم عقب مانده قرون وسطایی را به سینه می‌زنید آیا ملت مظلوم یمن که ابتدا به سکون مورد حمله عربستان واقع شدند حق دفاع ندارند. 

وی افزود: قواعد بین‌المللی را ما نقض کرده‌ایم یا شما که با دادن سلاح به یک حکومت خونخوار باعث شدید که پنجاه هزار یمنی که ده هزار آنها زن و کودک هستند جان خود را از دست بدهند؛ قواعد بین المللی را ما نقض کرده‌ایم یا شما که به عربستان حق دفاع می دهید ولی برای یمنی ها که ابتدا کننده جنگ نبودند حق دفاع نمی دهیدو  آیا ثبات منطقه را ایران به هم ریخته یا شما که خودتان اقرار کردید که با مسافرت به ۶۰ کشور داعش را درست و به سوریه سرازیر کردید.

امام جمعه اردبیل گفت: التماس آمریکا به ایران جهت مذاکره از حد گذشته است، گاهی پمپئو می گوید حاضرم به ایران سفر کنم گاهی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید مقامات ایران می‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند پرزیدنت ترامپ منتظر تماس آنهاست، گاهی شماره تلفن می‌فرستند و اخیرا ترامپ در التماس به ایران برای مذاکره دست به هر ذلتی زده است.

وی اضافه کرد: ترامپ، رئیس فرانسه و نخست وزیر انگلیس، عراق، عمان و غیره  را واسطه کرده تا ایران را متقاعد به مذاکره کنند اما او حاضر نیست که کوچکترین حسن نیت خود را نشان دهد، از یک طرف تحریم ها را اضافه می کند از آن طرف برای مذاکره التماس می کند این نفاق با صدای بلند می گوید که او از مذاکره قصد اصلاح ندارد.

عاملی در ادامه سخنانش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: غرب با دستگاه بسیار عریض و طویل تحقیقاتی خودش از اول فهمید که این انقلاب در سرنگون کردن رژیم عفن سابق متوقف نمی‌شود و اندیشه سیاسی غرب را به چالش می‌کشد و کشورهای منطقه را تکان می‌دهد؛ به صدام ماموریت دادند و  فشارهایی درست کردند که یکی برای اسقاط یک کشور و یک انقلاب کافی است، تحریم‌های اقتصادی، ترور، فشار آمریکا، شوروی، اروپایی‌ها، مرتجعین منطقه، کشورهای خلیج و کشورهای عربی بر سر ایران سرازیر شد.

وی گفت: این جنگ در اثر ترس از هیمنه انقلاب اسلامی و شعارهای جهانی و انسانی انقلاب بود، جنگ نیز جنگ نیابتی بود، صدام از طرف امریکا، اسرائیل و بعضی کشورهای اروپایی و مرتجع با ما درگیر بود و وقتی صدام در هشت  سال نتوانست کاری بکند آمریکا فهیمد که باید نیابت را کنار بگذارد و خودش وارد میدان شود.

امام جمعه اردبیل بیان گرد: این بار به جنگ‌های نیابتی دیگر روی آوردند، داعش به نیابت از آمریکا می‌جنگید، عربستان در یمن به نیابت از آمریکا با اندیشه‌های انقلاب اسلامی می جنگد و جنگ هم در سوریه، هم در عراق و هم در یمن نیابتی است و هدف همه این جنگ‌ها مقابله با انقلاب اسلامی، مهار ایران و از بین بردن گفتمان مقاومت است.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.