حبیب ابراهیم پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه  ۲۷ شرکت دانش‌بنیان هم در استان فعال می باشد، افزود:  با توجه به فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور سهم  استان در مقایسه با دیگر استان‌ها در این زمینه بسیار پایین  است.

وی  با اشاره به رونمایی محصولات شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: ۴۰ محصول دانش‌بنیان این استان در رشته‌های مختلف به مرحله ارائه به بازار رسیده و تا پایان سال‌جاری رونمایی خواهند شد.

ابراهیم‌پور  با بیان اینکه پنجره واحد پارک با هدف ارائه عملکرد در ارتباط با فعالیت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تدوین است، گفت: این طرح تا ۲ ماه آینده فعالیت خود را در پارک علم و فناوری استان  آغاز می‌کند.

او همچنین  از فعالیت ۲ مرکز رشد تخصصی در این پارک خبر داد و افزود: مرکز رشد کشاورزی با ۱۴ واحد فناور و مرکز رشد گرمی مغان با ۱۲ واحد فناور از جمله مراکز رشد تخصصی استان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به حمایت‌های این پارک از کارآفرینان بیان کرد: از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و با ضمانت پارک علم و فناوری برای صاحبان ۲۲ شرکت فناور و دانش بنیان بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال  تسهیلات پرداخت شده است .

ابراهیم‌پور نمونه تولیدات  شرکت‌های دانش بنیان و فناور را تولید چهار قلم گندم متناسب با اقلیم و شرایط خاص مناطق کشور، تولید درخت اورس با عمل‌آوری سه ماهه، تولید سنسور خودرو، اسماربلوتوث و نانوپودر اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود محصولات تولیدی به مرحله تجاری سازی برسند.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

۷۱۱۰/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.