به گزارش ایرنا، خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی توسعه کشت کلزا در شمال استان  دربیله‌سوار مغان افزود: در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ سطح زیر کشت کلزا در استان اردبیل هشت هزارو ۵۶۰هکتار بود که از این میزان هشتهزارو ۶۰هکتار مربوط به شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، بیله سوار و اصلاندوز می‌باشد و میزان تولید این محصول ۱۸هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه تولید محصول کلزا در بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی و حفظ خاک تاثیر مطلوبی دارد و همچنین در تناوب زراعی با غلات می‌تواند عملکرد غلات را افزایش دهد، اضافه کرد: توسعه این محصول در دستور کار قرار دارد تا علاوه بر تولید این محصول راهبردی بتوانیم در پایداری محصول و کشاورزی پایدار گامی مهم برداریم.

نیکشاد عنوان کرد: تامین بذر اصلاح شده، کود مورد نیاز، پرداخت تسهیلات بانکی، عقد بیمه و خرید تضمینی محصول از جمله عواملی است که از کشاورزان کلزا کار حمایت خواهد شد.

وی درباره پیشنهاد وزارتخانه جهاد کشاورزی برای قیمت خرید تضمینی کلزا در سال زراعی امسال گفت: امسال برای خرید تضمینی هر کیلو کلزا پیشنهاد نرخ چهار هزار و ۶۶۰ تومان مصوب شده و پیش‌بینی می شود این میزان به پنجهزار تومان افزایش یابد.

رییس جهاد کشاورزی استان در ادامه عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با شرکت امور آب استان و فرمانداران منطقه  مشکلی در تامین آب کلزا کاران وجود ندارد و آب مورد نیاز کشاورزان کلزا کار تامین خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی در راستای تأمین امنیت غذایی جامعه  فعالیت می‌کند و از این منظر نهادی مهم و تأثیر گذار بوده و تغییر الگوی کشت و حمایت از کشت دانه‌های روغنی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

در این جلسه مدیران و کارشناسان ترویج و اصلاح و نباتات جهاد کشاورزی شهرستان‌های بیله سوار،پارس‌آباد، گرمی و اصلاندوز هماهنگی‌های لازم برای  توسه کشت کلزا  در شمال استان را بررسی کردند.

۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.